کوچکی‌نژاد ارم ساداتی:برنامه‌ریزی مدونی برای ایام تعطیل دانش‌آموزان وجود ندارد

شنبه ۱۷ تیر – ۰۶:۵۰:۴۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به تعطیلات مدارس و الزام مدیریت آن گفت: مسئولان آموزش وپرورش باید با برنامه‌ریزی دقیق و مدون، ایام تعطیل دانش‌آموزان را با کارهای فرهنگی، تربیتی و آموزشی همراه کنند که متاسفانه چنین امری مشاهده نمی‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا ، جبار کوچکی‌نژاد ارم ساداتی با مدنظر قرار دادن میزان تعطیلات مدارس در کشور، تصریح کرد: تعطیلات مدارس باید به اندازه مطلوب و مناسب باشد و تعداد روزهای تعطیل از حد منطقی فراتر نرود. نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تعطیلات در ایران یکی از مقولاتی است که باید با یک بازنگری دقیق، هرچه زودتر راه‌کارهایی به جهت کاهش آن اتخاذ شود.
 وی با اشاره به میزان تعطیلات مدارس ایران و سایر کشورها افزود: در رابطه با تعطیلات مدارس و دانشگاه‌ها در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، جلسات متعددی انجام گرفت و مشخص شد؛ تعطیلات مدارس و دانشگاه در ایران در مقایسه با سایر کشورهای دنیا بسیار زیاد است.
این نماینده مجلس نهم بیان کرد: یکی از عواملی که موجب آمار بالای تعطیلات در ایران شده، محاسبه ایام تعطیل کشور بر اساس مناسبت‌های مذهبی، تاریخی و ملی است که باید برای آن چاره اندیشی شود.
کوچکی‌نژاد ارم ساداتی  میزان تعطیلات کشورمان را موجب اتلاف هزینه‌ها و انرژی در کشوردانست و گفت: جمعیت دانش آموزی و دانشجویی نیاز به تفریح و استراحت مناسبی دارند و باید با برنامه‌ریزی دقیق و مدون، ایام تعطیل خود را با کارهای فرهنگی، تربیتی و آموزشی همراه کنند که متاسفانه در کشور چنین امری مشاهده نمی‌شود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلا م کرد: برای کاهش تعطیلات مدارس، بحث‌های فراوانی در مجلس صورت گرفته و اعضای این کمیسیون معتقدند تعطیلات مدارس و دانشگاه‌های کشور باید در جهت افزایش کیفیت نظام آموزشی  کشور باشد.
رئیس کمیته آموزش وپرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: هرچه تعطیلات مدارس کاهش یابد در جهت رسیدن به هدف و کیفیت بخشی در نظام آموزش و تحول بنیادین، موفق‌تر عمل خواهیم کرد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۷۱۸۵۰۴۳۳۷۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.