کیفیت آب کشاورزی جنوب تهران ارتقا می‌یابد

۳۰ آبان ،

212-1.JPG

جمع آوری پساب منطقه جنوب تهران و انتقال و ارتقای کیفیت آن به منظور جلوگیری از پیامدهای زیست محیطی از مهم ترین اهداف طرح ساماندهی آب های جنوب تهران است.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خسرو ارتقایی، مدیرعامل شرکت اب منطقه‌ای تهران با اعلام این مطلب، گفت: درحال حاضر منابع آب مورد استفاده جهت آبیاری اراضی زراعی جنوب تهران، شامل رودخانه ها، روان آب های سطح شهر و آب های زیرزمینی است که وجود فاضلاب های خانگی، شهری و صنعتی در این منطقه مشکلاتی را به دنبال داشته است.

وی با اشاره به این که ارتقای کیفیت روان آب های سطحی از اهداف مهم طرح محسوب می گردد، اظهار داشت: در این طرح اجرای پروژه های توسعه منابع آب و ارایه الگویی به منظور کنترل، بهبود و مدیریت آن جهت بهره گیری از پساب مناسب به منظور تأمین مصارف مورد نیاز مدنظر قرار گرفته است.

ارتقایی همچنین اظهار داشت: مطالعات متعدد بیانگر این است که با توجه به پیچیدگی ها و ناشناخته های طرح، عملیات اجرا باید در قالب مجموعه پروژه های سازه ای و غیرسازه ای و طی برنامه های بلندمدت صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: در این طرح پساب ها در دو تصفیه خانه آب های سطحی در جنوب غرب و جنوب شرق تهران تصفیه شده و جهت استفاده به شبکه آب کشاورزی منتقل خواهد شد و پساب تصفیه شده در فصول غیر زراعی جهت کشاورزی اراضی پایین دست در پشت دو سد احداثی ذخیره خواهد شد.

به گفته وی طرح ساماندهی آب های جنوب تهران تا سال آینده به مرحله اجرا در خواهد آمد که اعتباری بالغ بر هفت هزار میلیارد ریال برای آن پیش بینی شده است. همچنین تمام تلاش دست اندرکاران طرح جهت استفاده از منابع سرمایه گذاری داخلی و خارجی به منظور اجرای هرچه سریعتر این طرح بزرگ زیست محیطی است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.