گروگان های ایرانی در لیبی آزاد شدند

در پی تماس ها و مذاکرات فشرده بعمل آمده با مراجع رسمی لیبیایی و نیز مقامات محلی شهر بنغازی ، روز جاری ۷ نفر گروگانهای ربوده شده ایرانی در لیبی پس از ۶۵ روز آزاد و تحویل مقامات سفارت کشورمان در طرابلس گردیدند.

وزیر امور خارجه، آزادی گروگانهای ایرانی ربوده شده در لیبی را اعلام کرد .

به گزارش ایسنا، صالحی در گفتگویی کوتاه با رسانه های خبری با اشاره به بیش از دوماه تلاش های گسترده تاکید کرد: خوشبختانه در پی تماس ها و مذاکرات فشرده بعمل آمده با مراجع رسمی لیبیایی و نیز مقامات محلی شهر بنغازی ، روز جاری ۷ نفر گروگانهای ربوده شده ایرانی در لیبی پس از ۶۵ روز آزاد و تحویل مقامات سفارت کشورمان در طرابلس گردیدند. وی افزود این عزیزان همگی در صحت و سلامتی کامل بوده و هم اکنون اقدامات لازم جهت بازگشت آنها به کشور درحال انجام است و طی ساعات آینده هواپیمای حامل این هموطنان وارد کشور خواهد شد.

لازم به ذکر است هیات ۷ نفره مسئولان هلال احمر جمهوری اسلامی که به دعوت رسمی سازمان هلال احمر لیبی به این کشور سفر کرده بودند در تاریخ ۱۰/۵/۹۱ از سوی یک گروه مسلح ناشناس در شهر بنغازی ربوده و به نقطه نامعلوم منتقل گردیدند . طی مدت یاد شده هیئتهای مختلف کنسولی و سیاسی کشورمان از طرابلس دیدار و با مسئولان لیبیایی مذاکره نمودند .

همچنین وزیرخارجه لیبی نیز در سفر به تهران با مسئولان کشورمان و نیز خانواده ایرانیان ربوده شده در لیبی دیدار و گفتگو نمود . این موضوع همچنین در مذاکرات وزیر امورخارجه کشورمان با همتای لیبیایی اش در اجلاس مکه و اخیرا در نیویورک مورد پیگیری قرار گرفته بود .


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.