گزارشگر ویژه کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل به میانمار می رود

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، توماس کوینتانا گزارشگر ویژه کمیسر عالی حقوق بشر برای ارزیابی وضع میانمار از نهم تا چهاردهم مرداد به آن کشور سفر خواهد کرد.

بر ادواردو دل بویی، در نشست خبری روز جمعه با اعلام این خبر افزود: گزارشگر ویژه حقوق بشر به محض بازگشت از میانمار، در نشستی خبری، مشاهدات خود را از وقایع این کشور بازگو خواهد کرد.

اقدام دولت میانمار در حذف حقوق اقلیت مسلمان این کشور، به حمله بودائیان به روستاها و منازل مسلمانان و کشتار و آوارگی آنها منجر شده است.

بر اساس این گزارش، دل بویی سخنگوی بان کی مون چند روز قبل گفته بود: دولت میانمار مسلمانان آن کشور را به رسمیت نمی شناسد و از آنها می خواهد یا آن کشور را ترک کنند و یا در اردوگاهها مستقر شوند که این امر ، منجر به بروز خشونت هایی در آن کشور شده است.

برخی از گزارش ها از کشته شدن حدود بیست هزار مسلمان میانماری در حملاتی بودائیان میانمار حکایت دارد.

این گزارشها همچنین تائید می کنند که بیش از سی هزار نفر از مسلمانان میانمار تحت تاثیر این خشونت ها قرار گرفته اند و بیش از هشتاد هزار نفر دیگر هم از خانه و کاشانه خود آواره شدند.

ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز صبح جمعه درباره خشونت های جاری ضد جامعه مسلمانان میانمار ابراز نگرانی کرد و گفت:دولت آن کشور موظف است از اینگونه وقایع جلوگیری و خاطیان را مجازات کند.

وی افزود: تبعیض علیه هر قوم و یا مذهبی، مغایر با قوانین بین المللی است.

میانمار با پنجاه و پنج میلیون سیصد و نود هزار نفر جمعیت، در آسیای جنوب شرقی واقع شده است.

هشتاد و نه درصد جمعیت این کشور را بودائیان، چهار درصد اقلیت مسلمان، چهار درصد مسیحی و سه درصد را هم ادیان دیگر تشکیل می دهند.

**۲۰۱۶** ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۹۲۳۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.