گزارش باشگاه خبرنگاران از برنامه کودک پرمخاطب / عمو پورنگ محبوب دل بچه های ایران

۲۹م اسفند ،

عمو پورنگ، مجری محبوب بچه های ایران، با وجود تجربه فراوان در روند اجرای برنامه های خود هر روز به جزئیات و کلیات برنامه پیش رو ، دقت می کند.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران حاضر در پشت صحنه برنامه عمو پورنگ با عنوان “هزار و شصت و شونزده” پیش از آغاز برنامه، کودکان به ترتیب وارد استودیوی برنامه می شوند و پس از اینکه عوامل برنامه آن ها را در جایگاه مخصوص خود می نشاندند، محمد حسین خلیفه  مدیر تولید برنامه برای بچه ها راجع به کلیت برنامه پیش رو کمی توضیح می‌داد و سپس عمو پورنگ محبوب دل بچه های ایران وارد استودیو شد و پس از ابراز علاقه به کودکان حاضر در استودیو، با آن ها دربارهٔ برنامه ۵ شهریور کمی تمرین کرد.

داریوش فرضیایی از جمله مجریانی است که به کیفیت اجرا در برنامه های خود اهمیت بسیاری می‌دهد و به دلیل ارتقای چنین کیفیتی نیز همیشه پیش از اجرای برنامه، بر جزئیات و کلیات برنامه پیش رو تمرکز خاصی می کند.

در برنامه پنجمین روز از شهریور ماه نیز چنین اتفاقی رخ داد و عمو پورنگ حدود ۳۰ دقیقه پیش از آغاز برنامه در استودیوی پخش حاضر شد.

ابتدای برنامه عمو پورنگ در روز یکشنبه ۵ شهریور با خواندن سرود امام رضا(ع) توسط امیر محمد متقیان آغاز شد و پس از پخش میان برنامه ای عمو پورنگ از داخل بالن، وارد استودیو شد.

موضوع برنامه یکشنبه عمو پورنگ در رابطه با ترس کودکان از دکتر رفتن بود و در اولین بخش برنامه عمو پورنگ سعی کرد تا با ایفای نقش یک پزشک و امیر محمد هم با ایفای نقش یک بیمار در قالب یک نمایش به مخاطبان کودک خود توضیح دهند که دکتر رفتن درهنگام بیماری ترس ندارد و هنگامی که بچه ها نزد پزشک می‌روند باید مشکل و بیماری خود را بیان کنند.

پس از پخش میان برنامه ای در این هنگام، عمو پورنگ تعدادی از بچه ها را برای بازی لی لی  انتخاب کرد و سپس با خواندن قطعه لی لی عمو پورنگ روی آنتن شبکه ۲ سیما رفت.

در این قسمت از برنامه هزار و شصت و شونزده، شخصیت گلدون خان وارد صحنه می شود و در این بخش بین عمو پورنگ و این شخصیت گفتگویی راجع به آقا نگهدار، پدر گلدون خان شکل می‌گیرد.

در همین بخش از برنامه همچنین عمو پورنگ بنا بر اصرار گلدون خان، با برادرش بلبل خان به صورت تلفنی صحبت می‌کند که به طور معمول این مکالمه از جمله جذاب ترین بخشهای برنامه عمو پورنگ است که بچه ها با خنده های کودکانه خود، این بخش را بیش از پیش تائید می‌کند. پس از پخش کارتونی در این بخش از برنامه، ادامه برنامه با حضور شخصیت عروسکی جوجه تیغی روی صحنه می‌آید و بار دیگر بازی هایی را به بچه ها آموزش می دهد.

قسمت بعدی برنامه عمو پورنگ با خواندن آهنگ آسیاب آغاز می شود و پس ازآن دیگر شخصیت عروسکی برنامه به نام سلطان وارد برنامه می شود و سپس آقا نگهدار، پدر گلدون خان نیز به جمع حاضران روی صحنه می‌پیوندند و در این بخش عمو با شکلی غیر عادی از صحنه خارج می شود.

قسمت بعدی برنامه هزار و شصت و شونزده با خواندن سرود تاپ تاپ خمیر آغاز می شود و پس از اینکه در این قسمت عمو پورنگ با میهمان ویژه خود صحبت می کند و این بخش با دعا کردن عمو پورنگ و آمین گفتن بچه ها به پایان می رسد.

گفتنی است؛ برنامه عمو پورنگ هر روز ساعت ۱۷ میهمان مخاطبان شبکه ۲ سیما شبکه کودک می‌شود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. زهرا سادات شرافت:

    سلام عمو جان امیدوارم که حالتان خوب باشد من خوشحال شدم که دوباره به تلویزیون برگشتیید و امیدوارم که سال خوبی داشته باشید و برنامه تون تکراری نشود من شما را خیلی زیاد دوست دارم و برنامه تون را نگاه می کنم باتشکر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.