گزارش “ب. ز” به کارگروه بررسی فروش نفت مجلس

اردیبهشت ۱۴۰۳

نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس از بررسی موضوع فروش نفت توسط “ب”. “ز” در کار گروه بررسی فروش نفت این کمیسیون در روز قبل خبر داد.

علی مروی نماینده مردم نیشابور در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران از بررسی موضوع فروش نفت توسط “ب.ز” در جلسه‌ی روز قبل کارگروه بررسی فروش نفت  کمیسیون انرژی خبر داد و گفت: “ب.ز” در این جلسه در مورد ابهاماتی که برای فروش نفت توسط وی به وجود آمده بود توضیحاتی مطرح کرد و مدیران نفتی نیز گزارشی از این روند به نمایندگان ارائه کردند.
 
وی در ادامه افزود: “ب.ز” گفته است، پول فروش نفت به حساب وی واریز شده اما این حساب از جانب آمریکایی‌ها بلوکه شده است. 

نایب‌رئیس کمیسیون انرژی تصریح کرد: این کارگروه، نتایج کارشناسی خود را روز یکشنبه آینده به کمیسیون انرژی اعلام می‌کند و این موضوع مجدداً در کمیسیون بررسی خواهد شد.

چندی پیش “بیژن نامدار زنگنه”، وزیر نفت اعلام کرده بود: “ب. ز” ۲ میلیارد دلار از پول نفت به فروش رفته کشور را هنوز برنگردانده اما وی گفته پول به حسابم واریز شده که این حساب از جانب آمریکایی‌ها بلوکه شده است.

وزیر نفت تاکید کرد پیگیری دریافت پول‌هایی که به خزانه واریز نشده جزو اولویت‌های اصلی وی در وزارت نفت است.

در این راستا نیز”مسعود میرکاظمی” در مصاحبه‌ای اظهار داشت، وزارت نفت قرار بود گزارشی از میزان وصول پول نفت‌های خارج شده از کشور توسط “ب. ز” و اینکه چه میزان از محموله‌های نفتی فروش نرفته ارایه کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.