گسترش کلاهبرداری تهدیدی بزرگ بر امنیت و باورهای مذهبی – اخبار اجتماعی

گسترش کلاهبرداری امنیت و باورهای مذهبی را به خطر می اندازد ادامه ی این روند باعث افزایش اسیب های اجتماعی در جامعه می شود.

 شریف الموتی کارشناس جامعه شناسی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:  بسیاری از سرمایه گذاران در چارچوب قانون ودر قالب فعالیت های اجتماعی از باور و اعتقاد های مذهبی مردم سو استفاده می کنند.
 وی افزود:  این افراد از طریق ایجاد صندوق های خیریه،  موسسه کاریابی ، تولیدی های، مراکزآموزشی ، کلاس های کنکور ، موسسه های فرهنگی و شرکت های ساختمانی اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از مردم می کنند گسترش  کلاهبرداری بر نظام اجتماعی ، باورها  و فرهنگ جامعه اثر منفی می گذارد
وی درخصوص  چگونگی  عملکرد کلاهبرداران با سو استفاده از فعالیت های اجتماعی گفت: سود جویان از مراجعه بیکاران به موسسه های کاریابی به امید اشتغال با دریافت وجه وعدم تعهد های خود سو استفاده و کلاهبرداری می کنند این موضوع باعث عدم اعتماد بیکاران به  تمام موسسه های کاریابی  و افزایش بی کاری در جامعه می شود.
وی در ادامه  گفت: در بسیاری از موارد، مراکز تولیدی در چارچوب قانون بایستی قرار داد هایی بین دو طرف، برگزاری چند جلسه  کلاس های آموزشی و دریافت وجهی از افراد، اعتماد آنها را به سوی خود جلب می کنند ولی  متاسفانه پس از اتمام کلاس ها با بهانه های مختلف به تعهد های خود عمل نمی کنند این کار باعث بی اعتمادی مرد نسبت مراکز تولیدی وافزایش  بیکاری در جامعه می شود .
وی با اشاره به نقش مخرب گسترش کلاهبرداری در جامعه و تاثیرآن بر امنیت باورها وعدم اطمینان مردم به یکدیگر گفت:  سرمایه گذاران با تاسیس صندوق های قرضه الحسنه یا خیریه با نامگذاری اسامی مذهبی از اعتماد مردم سو استفاده می کنند مردم پول های خود را به صندوق های قرضه الحسنه به امید دریافت وام و کمک های نقدیشان  را با نیت کمک به مستضعفان به افراد به ظاهر  مورد اطمینانشان تحویل می دهند .
الموتی با اشاره به کلاهبرداری  سود جویان در زمینه های مختلف گفت:  سو استفاده کلاهبرداران از مردم موجب تضعیف باورها، عدم اطمینان آنها به یکدیگر و کاهش امنیت می شود برخی از مراکز  آموزشی از نام اساتید صاحب نام و معروف مورد اطمینان مردم برای در آمد زایی سو استفاده می کنند در جریان ثبت نام شرکت های ساختمانی سود جویان از بی خانمانان اخاذی و کلاهبرداری می کنند.
الموتی در پایان افزود:  ادامه این روند عدم اطمینان مردم به یکدیگر کاهش امنیت و تخریب باورهای مذهبی را به د نبال  دارد و باعث افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه می شود./ل


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.