گلباران محل شهدای مسافران هواپیمای ایرباس درخلیج فارس

دوشنبه ۱۲ تیر – ۱۲:۱۴:۱۶ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – محل شهادت ۲۹۰ مسافر بی گناه هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی ایران که بدست نیروی دریایی آمریکا به شهادت رسیدند ،امروز در نزدیکی جزیره هنگام گلباران شد. 
به گزارش خبرگزاری آریا ، در این مراسم که برروی عرشه کشتی  نگین با حضور خانواده های قربانیان این حادثه برگزار شد با یک فروند بالگرد محل سقوط هواپیمای مسافری ایرباس گلباران شد .
۲۳ سال پیش درچنین روزی ناوآمریکایی وینسس با شلیک دو موشک  به هواپیمای مسافری جمهوری اسلامی ایران۲۹۰ مسافر این هواپیما را   که از بندرعباس به سمت دبی در حرکت بود  به شهادت رساند .
کیا مدیر تبلیغات بنیاد حفط و نشر آثار و ارزشهای دفاع مقدس کشور در این مراسم   پیام سردار سرلشکر سید حسن فیروز آبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را قرائت کرد.
در بخشی از این پیام آمده است :در تاریخ پایداری و مقاومت ملتها روزهایی وجود دارد که در آن خون انسانهای مظلوم ، بی هیچ گناهی ریخته شده است.
ارتکاب فاجعه تروریستی نیروی دریایی آمریکا در آبهای خلیج فارس در سال ۶۷  در سرنگونی هواپیمای مسافری  کشورمان یکی از  رویدادهایی  است  که   هرگز از حافظه ملت ایران و تاریخ پاک نمی شود.
دراین پیام ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این حادثه هولناک از همه وجدانهای بیدار و طرفدار حق، مجامع بین المللی و گروههای مدعی دفاع از حقوق بشر و آزادی  خواسته شده است در محکومیت این کشتار ضد انسانی فریاد اعتراض سردهند و این جنایت بزرگ را محکوم  کنند .
 معاون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کشور نیز در این مراسم گفت:  از ۲۹۰  سرنشین این  هواپیما که به شهادت  رسیدند ، ۱۰۰نفر آنها مفقود الجسدند.
سردار غیاثی راد گفت: منشور نورنبرگ امروز در جهان باید دوباره قرائت و با همان منشور عاملان این  جنایت ضد بشری را مجازات کرد.
در این مراسم از نرم افزار پرواز ۶۵۵رونمایی شد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۲۱۲۱۴۱۶۸۹۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.