گونه جدید آنفلوآنزای پرندگان یک سوم مبتلایانش را کشته است

سلامت > بیماری– ممتازنیوز:
پژوهشگران چینی می‌گویند بیش از یک سوم بیماران آلوده شده با گونه جدید آنفلوآنزای پرندگان از ابتدای سال میلادی جاری پس از بستری شدن در بیمارستان درگذشته‌اند.

به گزارش آسوشیتدپرس از هنگامی که ویروس جدید H7N9 آنفلوآنزای پرندگان در اواخر ماه مارس در چین ظهور پیدا کرد، این ویروس باعث بیمار شدن بیش از ۱۳۰ نفر شده است که ۳۷ نفر آنها درگذشته‌اند.

سازمان جهانی بهداشت قبلا ویروس H7N9 را “یکی از مرگبارترین ویروس‌های آنفلوآنزا” که تا به حال مشاهد شده، توصیف کرده بود و گفته بود که به نظر می‌رسد این ویروس نسبت به آخرین گونه شناخته ویروس‌های آنفلوآنزای پرندگان، H5N1، که احتمال می‌رفت باعث همه‌گیری جهانی شود، سریع‌تر گسترش پیدا می‌کند.

دانشمندان چینی پس از تعدیل‌های لازم برای داده‌های مفقود را انجام دادند، تخمیم زدند که میزان کلی مرگ و میر ناشی از این ویروس جدید ۳۶ درصد است. شیوع ویروس H7N9 پس از آنکه چین بسیاری از بازارهای خرید و فروش حیوانات زنده را تعطیل کرد،متوقف شد- دانشمندان معتقدند که این ویروس انسان‌ها را از طریق قرارگیری به پرندگان زنده آلوده می‌کند.

این میزان مرگ و میر محاسبه شده برای ویروس جدید H7N9، کمتر از میزان مرگ و میر ۷۰ درصدی در افرادی است که به ویروس H5N1 مبتلا می‌شوند. با این وجود ویروس H7N9 نسبت ویروس آنفلوآنزای خوکی که در سال ۲۰۰۹ همه‌گیری جهانی پیدا کرد،
مرگبارتر است. میزان مرگ و میر ناشی از آن ویروس کمتر از یک درصد بود.

کارشناسان هشدار می‌دهند که گرچه در حال حاضر به نظر می‌رسد انتشار ویروس H7N9 متوقف شده باشد، تهدید ناشی از این ویروس همچنان ادامه دارد، و پیش‌بینی می‌کنند که این ویروس در ماه‌های زمستان، هنگامی به طور معمول وبروس آنفلوآنزا بیشترین فعالیت را دارند ، دوباره شیوع پیدا کند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.