یازدهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه وابزار باغبانی درمشهد آغازشد

به گزارش ایرنا، مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد در آیین آغاز به کار این نمایشگاه گفت:در نمایشگاه مزبور ۲۹۸ شرکت داخلی و ۱۸ نماینده از شرکت های خارجی در بیش از ۶۰۰ غرفه آخرین تولیدات خود را در زمینه گل و گیاه و ابزار باغبانی به نمایش گذاشته اند.

‘سیدمحمد سیدی’ افزود : استانهای تهران ، اصفهان، مازندران، گیلان ، البرز ، همدان ، مرکزی، خراسان رضوی و گلستان به همراه نمایندگی شرکت های خارجی از کشورهای هلند، فرانسه ، ایتالیا، اسپانیا، چین، آلمان، استرالیا ، بلژیک ، سوئد و سنگاپور و چهار شرکت از کشور ترکیه در این نمایشگاه حضور دارند.

وی گفت : در ۲۰ هزار متر مربع فضای مسقف و بیش از دو هزار متر مربع فضای باز این نمایشگاه، انواع گل و گیاهان فصلی و دائمی ، شاخه بریده آپارتمانی ، زینتی ، کاکتوس و گیاهان گوشتی ،درختچه تزیینی و نهال، گل خشک طبیعی ، گیاهان دارویی ، پوشش های فضای باز( گلخانه ای)، نهاده های کشاورزی ( بذر و کود) سم و کود شیمیایی ، ماشین آلات و اداوات باغبانی و کشاورزی ، طراحی سیستم های آبیاری ، تجهیزات آزمایشگاهی ، طراحی فضای سبز، چراغهای روشتایی پارکها ، سازه های گلخانه ای در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

وی افزود: این نمایشگاه باهدف جذب سرمایه‌گذاران در زمینه تولید گل ،گیاه و صنایع وابسته ، افزایش تولید داخلی و کنترل قیمت گل وگیاه و صنایع وابسته و بررسی امکان صدور تولیدات و یا افزایش آن برگزار شده است.

وی همچنین معرفی کیفیت محصولات و گسترش سطح همکاری ها با شرکت ها و انجام پروزه های مشترک ،ایجاد اشتغال و تشویق، ترغیب و ایجاد رقابت سالم بین تولیدکنندگان جهت ارتقای کیفی تولید، استانداردها و معیارهای جهانی به منظور توسعه صادرات گل و گیاه را از دیگر اهداف این نمایشگاه عنوان کرد.

وی افزود: همچنین ایجاد امکانات مناسب جهت تبادل نظر برای استفاده از یافته‌های علمی و تجربیات کارشناسان و صاحبنظران داخلی و خارجی، جلب مشارکتهای مردمی در حفظ و حراست از محیط زیست و گسترش فرهنگ گیاه پروری و توسعه فضای سبز شهری ، شناسایی و معرفی اتحادیه، تعاونی ها، موسسات و دست اندرکاران عرصه های تولیدی، صنعتی و صادرات گل و گیاه کشور از اهداف دیگر برپایی این نمایشگاه است.

۵۱۴/۶۵۹/۳۳۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۱۱۶۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.