یافتن مشتریان تازه؛ مهم‌ترین کارایی شبکه‌های آنلاین برای کسب و کارهای کوچک

همکاران سیستم- نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد کسب و کارهای کوچک در آمریکا برای پیدا کردن مشتریان تازه بیش از هر چیز به اینترنت و شبکه‌های آنلاین چشم دوخته‌اند.

شرکت مانتا که برای کسب و کارهای کوچک خدمات تحت وب ارائه می‌کند با انجام پیمایشی دریافته است ۹۰ درصد از این کسب و کار‌ها بخشی از زمان خود را صرف استفاده از شبکه‌های آنلاین می‌کنند و ۷۴ درصد از آن‌ها نیز استفاده از این شبکه‌ها را سودمند می‌دانند.
به گزارش وب سایت eweek، شرکت مانتا نحوه استفاده کسب و کارهای کوچک از کانال‌های اجتماعی و آنلاین را مورد مطالعه قرار داده است و دریافته است اکثر کسب و کارهای کوچک در آمریکا استفاده از شبکه‌های آنلاین را بر استفاده از شبکه‌های بین فردی ترجیح می‌دهند. براساس نتایج پیمایش انجام شده توسط این شرکت، حدود ۷۸ درصد از گردانندگان کسب و کارهای شرکت کننده در این مطالعه گفته‌اند حداقل یک چهارم از مشتریان خود را از طریق شبکه‌های آنلاین و رسانه‌های اجتماعی یافته‌اند.
شرکت مانتا نظر مدیران و گردانندگان ۶۱۴ کسب و کار کوچک را جویا شده و دریافته است که حداقل نیمی از این کسب و کار‌ها سودمند‌ترین کارایی شبکه‌های آنلاین را یافتن مشتریان تازه می‌دانند. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد کسب و کارهای کوچک علیرغم افزایش حضور خود در شبکه‌های اجتماعی مشهوری مثل فیس بوک و توئیتر همچنان به دنبال یافتن راهبردی برای استفاده موثر‌تر از این رسانه‌ها هستند. بیش از نیمی از کسب و کارهای مورد مطالعه (۵۸ درصد) گفته‌اند هنوز نتوانسته‌اند کارایی و سودمندی شبکه اجتماعی فیس بوک برای تقویت کسب و کار خود را بیابند.
شرکت مانتا ضمن انتشار نتایج مطالعه جدید اعلام کرده است قصد دارد پلت فرمی را گسترش دهد تا کسب و کارهای کوچک به کمک آن بتوانند فعالیت‌های خود را به فضاهای آنلاین انتقال دهند. کسب و کارهای کوچک می‌توانند با استفاده از خدمات مانتا علاوه بر ایجاد صفحات رایگان برای شرکت‌های خود برای هر کدام از محصولات و خدمات خود صفحه جداگانه‌ای ایجاد کنند و در آنجا به معرفی محصولات عرضه شده خود بپردازند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.