یکی از مولفه های توان رزمی برخورداری از طب رزمی قوی است

 به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش عصر امروز در نشست خبری بااعلام اینکه برای اولین بار در سطح نیروهای مسلح عمل پیوند قلب در بیمارستان بعثت نهاجا انجام شد گفت: یکی از مولفه های اصلی توان رزمی برخورداری از طب رزمی قوی است و این طب هم نیازمند دانش پزشکی قوی، زیرساخت های کافی و تجهیزات لازم است.

وی افزود: انجام موفق اولین عمل پیوند قلب در نیروهای مسلح نشان دهنده زیر ساختهای خوب و برخورداری از فناوری و تجهیزات نو در سطح نیروهای مسلح است.

نصیرزاده با تاکید بر اینکه هنگامی که بیان می شود توان رزمی نیروهای مسلح قوی است باید طب رزمی هم در کنار آن توانمند باشد گفت: پیوند قلبی که شب گذشته انجام گرفت بر روی یک فرد غیر نظامی انجام شد و نشان می دهد پزشکان نیروی هوایی ارتش در کنار خدمت به نظامیان ، توجه ویژه ای به سایر اقشار در جامعه دارند.

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران توانمندی مقابله با انواع تهدیدهای هسته ای و بیولوژیکی که از تهدیدات نرم نظامی به شمار می رود را دارند گفت: در آینده نیز در کناراین موفقیت ها امیدواریم موفقیت های دیگری را شاهد باشیم.

وی همچنین با بیان اینکه ۹۰ درصد پزشکان شاغل در ارتش فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی آجا هستند گفت: ما هیچ گاه ادعا نمی کنیم عمل پیوند قلبی که شب گذشته در بیمارستان بعثت انجام شد اولین عمل موفق پیوند است بلکه معتقدیم اقدام پزشکانی نظامی نیروی هوایی ارتش نشان داد که پزشکان ما از توانایی بالایی برخوردارند و از توان نظامی بالایی نیز بهره مندند.

نصیرزاده با تاکید بر اینکه پزشکان نیروی هوایی علاوه بر علوم پزشکی بر طب هوایی که از فلسفه پیچیده ای برخوردار است، مسلط هستند گفت: پزشکانی که در سطح ارتش فعالیت دارند  از نظر دانش فراتر از علوم پزشکی حرکت کرده اند و همین امر موجب می شود بتوانند عمل های پیوند پیچیده ای را نیز انجام دهند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.