یک نماینده مجلس: جمعیت بسیار، هیچ تباینی با رشد اقتصادی ندارد

۲۳ آبان ،

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در دو دهه قبل، تنظیم خانواده با کاهش جمعیت مترادف دانسته شد و این سوءتفاهم به کشور ضربه زد.

به گزارش تفسیری سرویس «زنان» ایسنا، دکتر احمد آریایی‌نژاد در ادامه افزود: برخلاف آنچه که امروز شایع شده است، جمعیت بسیار، هیچ تباینی با رشد اقتصادی ندارد و تجربه کشورهایی مانند چین، هند و برزیل موید این نظریه است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب هم تاکید فرمودند، در صورت تقسیم صحیح و عادلانه منابع کشورمان توانایی برخورداری از جمعیتی چند برابر این جمعیت فعلی را خواهد داشت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع دیگری که می‌تواند ما را در این مسیر یاری‌رسانی کند، ارتقاء و افزایش بهره‌وری و جلوگیری از روند فعلی اتلاف منابع محدود و ذی‌قیمت کشور است.

آریایی‌نژاد افزود: حاکم شدن گفتمان شایسته‌سالاری، حاکمیت ضوابط به جای روابط و اجرای بدون تبعیض قوانین و مقررات در ارتقای بهره‌وری نقش اساسی دارند.

وی در مورد جلسات مشترک کارگروه کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و دولت در مورد سیاست‌های جمعیتی کشور گفت: این کارگروه به‌منظور تسهیل و روان‌سازی مسیر اجرای مصوبه جمعیتی شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده و یکی از این زیرساخت‌های لازم برای اجرای این مصوبه تصویب قوانین در مجلس شورای اسلامی است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: دولت، مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در یک مسیر و در حد توان خود به فرمان رهبر معظم انقلاب عمل کنند.

آریایی نژاد در پایان گفت: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی لازم‌الاجراست و باید با اجرای این مصوبه تهدیدی که از کاهش فعلی جمعیت متوجه کشور شده است، رفع شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.