۱۴ هزار ملک وقفی در بانک اطلاعات موقوفات

به گزارش روابط عمومی اوقاف، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم از برگزاری طرح توسعه فرهنگ وقف با عنوان طرح مودت ملی و ثبت ۱۴ هزار ملک وقفی در بانک اطلاعات موقوفات در قم خبرداد.

وی با اشاره به فعالیت‌های این اداره کل در سال گذشته، اظهارداشت: به طور کلی درآمد این اداره کل از مجموع منابع وقفی، ۱۹ درصد رشده داشته است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به نصب ۷ ضریح جدید در بقاع متبرکه استان، افزود: ساخت هشت مسجد روستایی و تجهیز بقاع متبرکه در سال گذشته از محوری ترین برنامه‌های این اداره بوده است؛ در این راستا مضجع یازده امام زاده در قم تعمیر اساسی شد؛ همچنین تجهیز دو مجتمع فرهنگی، جنب بقاع متبرکه در استان، از دیگر برنامه‌های این اداره کل در سال گذشته بود.
وی ادامه داد: کمک مالی به منظور اداره بهتر ۲۷۰ مسجد، مستند سازی وقفی ۳۰ بقعه، ایجاد و ثبت ۱۴هزار ملک وقفی در بانک اطلاعات و شناسایی و پیگیری مباحث حقوقی موقوفات در بخش‌های مختلف از دیگر فعالیت‌های این اداره کل در سال گذشته بوده است.
حجت الاسلام والمسلمین شیری با بیان این مطلب که ۳۱۵ نیت وقفی در استان ثبت شده است، یادآورشد: در این نیات، ۱۲۵ نیت اجتماعی، ۲۵ نیت وقفی در مورد مدارس علمیه به ثبت رسیده است؛‌ دیگر مباحث وقفی در موارد مختلف اجتماعی و مذهبی نیز به ثبت رسیده است؛‌سال گذشته در زمینه احیای موقوفات، ۱۸ پرونده از لحاظ حقوقی مورد پیگیری قرار گرفت که احکام مربوطه نیز در این رابطه صادر شده است.
/۶۲۶۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.