۳ ایراد مهم مصوبه کمیسیون تلفیق برای حذف خانوارهای پر درآمد

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

۳ ایراد مهم مصوبه کمیسیون تلفیق برای حذف خانوارهای پر درآمد

ایران > قانونگذاری – ممتازنیوز:
عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جمعیت خانوارها، زندگی در شهر یا روستا و مسکن، سه متغیری است که باید برای تعیین حداکثر حقوق خانوارها که از دریافت یارانه نقدی حذف می‌شوند، در نظر گرفت.

به گزارش مهر، جعفر قادری مصوبه کمیسیون تلفیق در راستای حذف خانوارهایی که بیش از ۲.۵ میلیون تومان در ماه حقوق می‌گیرند مصوبه‌ای مناسب خواند و گفت: این مصوبه دارای ایراداتی است که باید رفع شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در تشریح این ایرادات اظهار داشت: برای تعیین حداکثر حقوق خانوار باید تعداد اعضای خانوار در نظر گرفته شود و برای خانواده‌هایی که جمعیت بیشتری دارند، حداکثر حقوق افزایش یابد.

وی ادامه داد: علاوه بر این هزینه زندگی در شهرها و روستاها متفاوت است. بنابراین باید حداکثر حقوق را در این مصوبه برای شهرهایی که هزینه زندگی در آنها بالاتر است، افزایش دهند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: نقطه ضعف این مصوبه این است که به ثروت افراد توجه نکرده است. حداکثر حقوقی که برای افرادی که باید از دریافت یارانه حذف شوند، در نظر گرفته شده است، برای خانوارهایی کافی است که خانه یا زمین داشته باشند. بنابراین باید این حداکثر حقوق برای خانواده‌هایی که خانه و یا زمین ندارند نیز افزایش یابد.

RSS
منبع: همشهری
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.