۶ جادوگر سلامتی را می شناسید؟

به گزارش ممتازنیوز، ادویه ها از جمله تخصص های هندی ها به شمار می رود و این کشور متخصصین بسیار زیادی در این عرصه دارد.
این متخصصین در مورد استفاده از ادویه ها دلایل بسیار زیادی دارند. این افراد می گویند افزودن این چاشنی ها به رژیم غذایی روزانه ضروری است. این ادویه ها عبارتند از:
-زردچوبه که به دلیل دارا بودن ماده مفید کورکومین از رشد سلول های سرطانی پروستات، ملانوم، سرطان سینه، تومور مغزی، سرطان لوزالمعده و سرطان خون جلوگیری می کند. این ادویه که زادگاهی هندی دارد یکی از معجزه گرها در درمان آلزایمر است. این ادویه در مناطق گرم کشور بیشتر رشد می کند.
– زعفران نیز منبع اصلی یک اسید طبیعی کاروتنوئید دی کربوکسی لیک موسوم به «کروستین» است که از ترکیبات مهم ضدسرطانی موجود در این چاشنی خوراکی است. این اسید نه تنها از رشد سرطان در بدن جلوگیری می کند بلکه همچنین اندازه تومور سرطانی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. دیگر کمتر کسی را می توان پیدا کرئ که محل رشد این ادویه را نداند. زعفران از جمله سوغات اصلی خراسان است.
– زیره به عنوان ادویه ای برای کمک به دستگاه گوارش شناخته شده است. اما از سوی دیگر دانه های زیره علاوه بر خاصیت آنتی اکسیدانی بالا حاوی ماده ای موسوم به «تیمو کوئینون» هستند که این ماده نیز به نوبه خود تکثیر سلول هایی را که در سرطان پروستات نقش دارند، کنترل می کند. زیره یکی از محصولات اصلی در استان کرمان است که به نقاط مختلف دنیا نیز صادر می شود.
– دارچین هم از ادویه های بسیار مفید و پرخاصیت است به طوری که پزشکان معتقدند مصرف نصف قاشق چایخوری دارچین در روز سرطان را به طور کلی از شما دور می کند. دارچین یک نگهدارنده غذای طبیعی و منبع غنی از آهن و کلسیم است و در عین حال رشد تومورهای سرطانی را کاهش می دهد. این ادویه به صورت بومی از منطقه سریلانکا است و در ایران زیاد کشت نمی شود.
– فلفل قرمز نیز یک ادویه پرخاصیت با خواص مسلم ضدسرطانی است اما البته از مصرف بی رویه آن باید پرهیز کرد. مطالعات نشان داده است ماده کاسپایسین موجود در فلفل قرمز سلول های سرطانی را تخریب می کند و اندازه تومورهای سرطان خود را به میزان چشمگیری کاهش می دهد.
– زنجبیل نیز خواص درمانی فوق العاده ای دارد از جمله اینکه کلسترول خون را پایین می آورد، متابولیسم بدن را بهبود می بخشد و به نابودی سلول های سرطانی کمک می کند. این ادویه در گذشته از ایران به مناطق غربی سفر کرد و البته این روزها بیشتر در مناطق استوایی رشد می کند از آن به عنوان یک ادویه جادویی یاد می شود.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.