۱۲ درصد صندوقهای صدقات کشور مکانیزه و با کارتهای الکترونیکی فعال است

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت:تعداد ۲۷۰ هزار صندوق صدقات بزرگ در سطح معابرکشور فعال است که ۱۲ درصد این صندوقها به صورت تخلیه مکانیزه و یا با کارتهای الکترونیکی فعال بوده و ۱۰ درصد دیگر نیز در دست اقدام است.

به گزارش سرویس اجتماعی ایسنا، سعید ستاری با بیان این مطلب افزود:طراحی و اجرای تخلیه مکانیزه صندوق صدقات در کل کشور با همراهی بانک انصار و بانک اقتصاد نوین انجام شده و هدف اصلی از اجرای این طرح استفاده از روشهای روزآمد و فناوریهای جاری با هزینه اندک و اعتماد افزایش مشترکین و کاهش نقش عوامل انسانی دخیل در این بخش است. همچنین در شهرهای شیراز ، سنندج ، یزد ، قزوین و درود کارتهای ویژه شهروندی مخصوص جهت صندوقهای الکترونیکی تهیه و تعریف شده و در اختیار شهروندانی که مایل به شرکت در این طرح می باشند قرار گرفته و یا خواهد گرفت.

وی تصریح کرد:طبق هماهنگی به عمل آمده با بانک مرکزی و بانکهای مختلف با استفاده از بستر مناسب و مطمئن شبکه بانکی کشور و ATM ) ) های موجود ،۱۲ روش متنوع جهت جمع آوری و جذب مشارکتهای مردمی طراحی و عملیاتی شده است که اکنون به میزان ۱۵ درصد منابع مالی جمع آوری شده از این طریق مبادله می شود.

ستاری همچنین از توافق به عمل آمده با شرکت مخابرات ایران مبنی بر مشارکت مردم بوسیله ی تلفنهای ثابت خبر داده و افزود : در این روش خیرین نیکوکار می توانند وجوه اهدایی خود به کمیته امداد امام (ره) را از طریق سیستم تلفن بانک و با گرفتن شماره ۹۰۹۲۳۰۷۷۷۷ به هر میزان که تمایل داشته باشند اهداء کنند.

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد :گام بعدی در این راستا هماهنگی با شرکت ایرانسل بود که با ارسال یک پیامک رایگان به شماره ی ۸۰۳۳۳۳ مردم شریف و متدین می توانند کمکهای خود را از این طریق ارسال کنند.

وی ادامه داد: بزودی شبکه وسیع تلفن همراه اول با عنوان امداد اول به روشهای اخذ مساعدت خیرین این نهاد خواهد پیوست.

وی در پایان با اشاره به ۱۲ سرفصل مهم جذب مشارکتهای مردمی از قبیل : صدقه ، فطریه ، کفاره ، کمک به طرح اکرام ایتام ، کمک به آسیب دیدگان ، مسکن ، اشتغال ، تامین جهیزیه ، درمان ، تحصیل ، کمک به ازدواج فرزندان پسر خانواده های تحت حمایت و کمکهای عام مردمی تصریح کرد : تعداد ۲/۷ میلیون صندوق صدقه ی کوچک ، ۱۵۰ هزار صندوق متوسط و ۲۷۰ هزار صندوق بزرگ درکشور وجود دارد که از این میان استان یزد با مشارکت ۷۵ درصد خانواده ها دارای بیشترین ضریب نفوذ درصندوق صدقات کوچک و استان سمنان با بیشترین ضریب حضور بالاترین سرانه استانی را در سطح کشور به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.