۱۴ خدمت معنوی در ۱۴ محله جنوب غرب تهران

خبرگزاری آریا- شهردار منطقه ۱۷ گفت :مهمترین ارکان برنامه های فرهنگی- اجتماعی شهرداری منطقه ۱۷ در ایام ماه مبارک رمضان برپایی محافل انس با قرآن و فعالیت های قرآنی است.

 به گزارش آریا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، محمد زاده شهردار منطقه ۱۷ گفت : این برنامه معنوی برای آشنایی بیشترشهروندان با مفاهیم  قرآنی با حضور قاریان برجسته ملی و بین الملی در منطقه برگزار خواهد شد.

وی افزود :«این کار با هدف محله محوری، ارائه خدمات معنوی به شهروندان و توجه به شعار مسجد محوری با حضور یک قاری بین المللی، در  قالب ۱۴ برنامه جداگانه در مساجد هر یک از ۱۴ محله منطقه انجام می شود تا شهروندان به ویژه نسل جوان با استفاده از فرصت معنوی ماه رمضان انس بیشتری با کلام خدا داشته باشند.»

وی با اشاره به دیگر برنامه های ماه رمضان شهرداری منطقه ۱۷ افزود: «مسابقات قرآنی در رشته های حفظ، تلاوت و قرائت قرآن با حضور داوران متخصص قرآنی در ۳ مسجد شاخص منطقه، در هر دهه یک ویژه برنامه، برگزار خواهد شد.

همچنین جشن میلاد کریم اهل بیت(ع) هم با عنوان جشن نیمه رمضان؛ ۱۴ مرداد در مساجد فعال ۱۴ محله اجرا می شود. همچنین برنامه مسابقه پیامکی ویژه ماه رمضان هم مانند سالهای قبل به صورت ناحیه محوری اجرا شود، به این ترتیب که پیامک مسابقه به شهروندان نواحی ارسال و آنها در صورت تمایل با پاسخگویی و به آن می توانند در این طرح معنوی شرکت کنند.»

شهردار منطقه ۱۷ ادامه داد: «مسابقات قرآن و نهج البلاغه «شمسه» در ۳ مرکز دینی منطقه در طول ماه رمضان برپا می شود تا شهروندان علاقمند برای شرکت در فعالیت های این گروه، علاه بر شرکت در مسابقات برای عضویت در شمسه هم ثبت نام کنند. در طول ماه رمضان هم براساس جدول زمان بندی شده برای شهروندان هر ۱۴محله منطقه، تور مذهبی به مقصد یکی از اماکن متبرک تهران مانند آستان امامزادگان صالح(ع) و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می شود.»

وی افزود: «برای بیش از ۳۰ نفر از شهروندان که در طول سال مشارکت بیشتری در برنامه های فرهنگی- اجتماعی دارند نیز اردوی بازدید از نمایشگاه قرآن برپا میشود و برای تکریم ایتام، سفره افطار در قالب یک ویژه برنامه، در تالار پذیرایی گل یاس گسترده می شود.»

مساعدت مالی و معنوی از برپایی برنامه های لیالی قدر، روز قدس و نماز عید فطر هم از دیگر مواردی است که محمدزاده به آن اشاره کرد و گفت: «تمام برنامه های امسال با مشارکت شورایاری و مدیریت محله های منطقه برگزار می شود. به این دلیل نام مساجد مطرح نمی کنیم چون امسال تصمیم گرفته ایم خودمان مستقیما این مساجد را انتخاب نکینم بلکه انتخاب آنها را به شورایاران واگذار کردیم تا دقیقا مراکزی برای اجرای برنامه های مذهبی انتخاب شود که فعال تر از دیگر مساجد محله باشند و شهروندان بیشتری به آن مراجعه کنند


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.