۱۷ درصد از جوانان آمریکایی از بیکاری رنج می برند

به گزارش ایرنا، ‘روی اوسولیوان’ مدیر اجرایی این پژوهش با استناد به یافته ها و انتشارات ‘دفتر امار کارگری’ گفت، در زمان حاضر شرایط برای جوانان جویای کار در اکثر ایالت های امریکا نگران کننده است و در آینده نیز بدتر خواهد شد.

در این گزارش تصریح شده است: هر چند بر اساس آمار رسمی میزان بیکاری در آمریکا ۵/۹ درصد اعلام شده است، اما میزان بیکاری در میان جوانان این کشور حداقل سه برابر می باشد.

بر اساس این یافته ها، وضعیت اشتغال در میان جوانان اسپانیایی تبار مقیم آمریکا به مراتب بدتر از سایرین و حدود ۲۱ درصد از آنان بیکار هستند.

این آمار در میان آمریکایی های افریقایی تبار یا سیاه پوستان از نظر اشتغال اسفبارتر گزارش شده است، زیرا حدود ۳۱ درصد از جوانان رنگین پوست از بیکاری و مشکلات مالی شدید رنج می برند.

بر اساس یافته های این نظرسنجی، در زمان حاضر حداقل دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جوانان آمریکایی از بیکاری و مشکلات مالی رنج می برند.

کارشناسان مسایل اقتصادی می گویند، هر چند مردم آمریکا یک مردم مصرف گرا هستند و در فرهنگ آنان علاقه ای به پس انداز و آینده نگری اقتصادی وجود ندارد، اما با توجه به بحران اقتصادی و کاهش فضای کسب و کار، تقاضا برای خرید در میان جامعه آمریکا بسیار کاهش یافته است.

‘باراک اوباما’ و ‘میت رامنی’ -رقیب انتخاباتی اش – با اطلاع از اوضاع نگران کننده اقتصادی و افزایش روز افزون شمار بیکاران در امریکا بر توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال به عنوان اولویت اصلی برنامه های انتخاباتی خود تاکید می کنند.

اروپام/۱۹۰۸**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۳۷۱۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.