۲۵ مدرسه مستقر در حاشیه راههای استان ایمن سازی شده است

۰۸اردیبهشت،

به گزارش روابط عمومی اداره کل حمل و پایانه های استان سیستان و بلوچستان، ˈعلیرضا مجردˈ روز یکشنبه در این خصوص بیان کرد: به منظور ایمن سازی مدارس حاشیه راههای استان و نهادینه کردن فرهنگ ترفیکی و ارتقا ایمنی در سطح مدارس واقع در حاشیه راههای استان و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان این تعداد مدرسه در سال قبل ایمن سازی آموزشی و فیزیکی شدند.

وی با اشاره به اهمیت آموزشهای ایمنی برای دانش آموزان گفت: دانش آموزان تمامی این مدارس با شرکت در کلاسهای آموزشی شناخت علائم راهنمائی و رانندگی و نحوه تردد از عرض جاده آشنا شدند.

مدیرکل حمل و نقل وپایانه های سیستان و بلوچستان افزود: از این تعداد مدرسه ۱۷ مدرسه با نصب علائم اخطار دهنده ، چراغ چشمک زن ،سرعت گیر و خط کشیهای اکستروژن ایمن سازی فیزیکی شده است.

وی گفت: همچنین پنج هزار بسته آموزشی برای ارتقاء سطح آگاهی ترافیک تهیه و در بین دانش آموزان توزیع شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کودکان به سبب عدم عکس العمل مناسب در هنگام مواجهه با خطر به خصوص تشخیص سرعت و فاصله وسیله نقلیه نمی توانند عبور امنی از جاده داشته باشند به نقش و اهمیت آموزش توسط خانواده ها اشاره کرد و گفت: سه بوستان ترافیکی در استان با هدف آموزش دانش آموزان، افزایش فرهنگ ایمنی در مدارس و آشنایی دانش آموزان با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در راستای بدست آوردن مهارتهای لازم برای عبور و مرور و مراقبت از خود و ایجاد انگیزه برای رعایت قوانین در شهرستانهای زاهدان ، زابل و چابهار احداث شده است. ک/۱

۷۴۳۷ / ۶۵۳

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.