۲۵۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای تامین منابع طرحهای مهرماندگار صادر شد

‘علی اکبر محرابیان’ روز سه شنبه در ‘نشست ستاد مهر ماندگار خراسان جنوبی’ در بیرجند افزود: تکمیل پروژه ها در سال پایانی فعالیت دولت دهم زمینه را برای دولت جدید در اجرای کارهای عمرانی بزرگ فراهم می کند لذا دولت جدید نیز می تواند در مسیر کارهای عمرانی دیگر گام بردارد.

وی گفت: حدود ۹۰۰ طرح ملی و کلان کشور در قالب ‘طرحهای مهر ماندگار’ قرار گرفته اند.

دستیار ویژه رییس جمهور افزود: با تکمیل این پروژه ها می توانیم بگوییم دولت در مسیر اجرای طرحهای عمرانی رسالت بزرگی را به پیش برده بگونه ای که این طرحها در تمامی نقاط کشور و در حوزه های مختلف تعریف شده است.

محرابیان ادامه داد: در خراسان جنوبی نیز با توجه به استعدادهای فراوان این استان ۳۴’طرح مهر ماندگار’ مصوب و ابلاغ شده که در قالب برنامه مشخص و با توجه به بودجه، در حال اجرایی شدن است.

وی ادامه داد: در بازدیدهای انجام گرفته از طرحهای مهر ماندگار خراسان جنوبی مشاهده شد که اکثر این طرحها از پیشرفت خوبی برخوردارند و تصمیمات لازم برای رساندن این طرحها به مرحله بهره برداری اتخاذ شده است.

دستیار ویژه رییس جمهور گفت: تخصیص اعتبار ۱۰۰ درصدی برای تمام طرحهای مهر ماندگار پارسال صورت گرفته و دستگاهها توانسته اند از درصد خوبی از منابع کشور استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه تخصیص اعتبارات در سال ۹۱ نیز مورد توجه است افزود: این موضوع از منابعی از قبیل صرفه جوییها و اعتبارات مازاد نفت انجام محقق می شود.

محرابیان همچنین از فروش سهام شرکتهای دولتی به منظور بهره مندی از سرمایه های کمکی برای طرحهای مهر ماندگار خبر داد.

وی گفت: بیش از سه هزار میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران برای دریافت اعتبارات محقق شده است.

او افزود: مجموع این اعتبارات به علاوه اعتبارات دستگاهها، فرصت طلایی برای تکمیل طرحهای مهر ماندگار است.

۶۶۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۴۷۲۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.