۳میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی

جام جم آنلاین: رییس سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی گفت: ارزش طرح های مصوب هیات سرمایه گذاری خارجی در سه ماهه نخست امسال سه میلیارد دلار و این در حالی است که ارزش این طرح ها در پایان سال های ۸۹ و ۹۰ به ترتیب ۴٫۳ و ۵٫۳ میلیارد دلار بود.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، بهروز علیشیری در اجلاس توسعه صنایع ملی ایران با بیان مطلب فوق، افزود: ارزش طرح های مصوب هیات سرمایه گذاری خارجی در سه ماهه نخست امسال نشان از رشد ۵۰ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دارد.

وی اضافه کرد: در ۳۱ استان کشور مراکز خدمات سرمایه گذاری خارجی داریم اما در فضای کسب و کار رتبه خوبی نداریم که یکی از پیشنهادهای ما برای رفع مقررات دست و پا گیر در فضای کسب و کار است که در این خصوص پنج مصوبه در ماه های اخیر برای اصلاح مقررات داشته ایم.

علیشیری به شرکت کنندگان در اجلاس توسعه صنایع ملی ایران توصیه کرد: موضوعات اجلاس و سخنرانی ها در یک موضوع به جای ۱۳ تا ۱۴ موضوع و به صورت دو طرفه باشد که در این صورت اثر بخش تر است.

وی افزود: باید سرمایه گذاری مستقیم خارجی را مدنظر قرار دهیم و بنگاه های ما نیز که در پی توسعه منابع و بازار خود هستند باید بدانند محور اثر بخشی بنگاه ایجاد رقابت است و به طور نمونه بجای دو بنگاه بزرگ خودروسازی ۱۰ بنگاه خودروسازی داشتیم، وضع خودروها و همچنین مصرف کنندگان ما بهتر از این بود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تملک و ادغام بنگاه ها یکی از ابزارهای مهم تامین مالی برای گرفتن سهم بیشتری از بازار تقاضاست.

علیشیری با اشاره به اینکه بیش از سه دهه است که آژانس های ما تبدیل به کمپانیهای واسط شده اند گفت : تا کی باید کارگزار تویوتا در ایران باشیم و بجای اینکه تویوتا در کشور ما سرمایه گذاری کند کارگزاران ما فقط خودرو وارد کنند.

رییس سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی گفت: تشکل ها مانند اتاق های بازرگانی ، انجمن های تخصصی و خانه های صنعت و معدن وظیفه دارند به بنگاه ها مشاوره مالی، فنی و حقوقی ارائه کنند و بجای اینکه هر بنگاه یک مشاوره حقوقی و سرمایه گذاری استخدام کند این کار باید توسط اتاق های بازرگانی انجام شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.