۴ عادتی که خواب را از شما فراری می دهد!

عده ی زیادی از ما برای خوابیدن دچار مشکل می شویم. بسیاری از ما ساعت های زیادی را برای استراحت از دست می دهیم تا بتوانیم به خواب عمیقی فرو رویم. کم خوابی ما را با مشکلات زیادی از جمله افزایش خطر چاقی و استرس روزانه مواجه می کند. اما قبل از آنکه برای راحت تر خوابیدن به سراغ دارو های خواب آور که نظم خواب معمولی شما را به هم می زند، بروید، بهتر است برخی عادت های معمول خود را قبل از خوابیدن ترک کنید. عادت های زیر قبل از خواب به بی خواب شدن شما منجر می شود:

۱- استفاده از کامپیوتر در تخت خواب:

روشنایی صفحه ی  نمایش کامپیوتر مغز شما را تحریک می کند. به علاوه برای ذهن شما متوقف کردن  محرک های دیجیتالی در کار های روزانه دشوار است. پس یک بار برای همیشه قبل از خواب کامپیوتر خود را خاموش کنید و حواستان باشد که زندگی با تکنولوژی خیلی ساده می تواند شما را بیمار کند. اواخر شب از گشت و گذار اینترنتی اجتناب کنید و کامپیوتر را تعطیل کنید و زمان خودتان را با استفاده از وسایل الکترونیک به باد ندهید.

۲- رفتن به تخت خواب بدون خستگی:

هنگامی که خوابتان نمی برد در رختخواب ماندن بی فایده است. اگر به تخت خوابتان رفتید و بیش از ۳۰ دقیقه خوابتان نبرد، به توصیه ی کارشناسان خواب بهتر است از تخت خارج شده و به انجام کاری مانند کتاب خواندن و یا حل جدول بپردازید. فعالیتی که بتواند به مغز شما قدرت بخشد مغز شما را برای استراحت آماده تر می کند. قبل از این که قصد خواب داشته باشید با یک فعالیت سالم خود را خسته کنید تا راحت تر به خواب روید.

۳- بردن کتاب به تخت خواب:

کتاب خواندن در تخت خواب عادت بدی برای بسیاری از افراد است. مشکل اینجاست که بدن و مغز شما بر حسب عادت نمی تواند از بعضی  موارد دست بکشد، مثلا سیستم بدن شما نمی تواند به خواب برود تا زمانی که یک فصل از کتاب تمام شده و به فصل دوم برسید. تخت خواب شما باید خالی از هر چیزی جز آنچه برای خوابیدن لازم است باشد.

۴- انجام تمرین های ورزشی در آخر شب:

انجام تمرینات ورزشی در طول روز به شما نیرو می دهد. فعالیت های ورزشی حرارت و فشار بدن و ضربان قلب شما را افزایش می دهد و نمی گذارد شما آرام به خواب بروید.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.