۴۰ تونسی همچنان در اعتصاب غذا به سر می‌برند

۰۷م آذر ،

چند ساعت پس از اعلام این موضوع که تظاهرات دو هفته‌ای در تونس به پایان رسیده، وزارت دادگستری این کشور اعلام کرد که دست کم ۴۰ تن از زندانیان تونسی همچنان در اعتصاب غذا به سر می‌برند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، “فاضل صیحی” ، یکی از مقام‌های رسمی وزارت دادگستری تونس گفت که پس از بررسی زندان مشخص شد که تنها تعداد کمی از زندانیان به اعتصاب خود پایان دادند. ما هنوز آمار دقیقی نداریم چرا که این تعداد هر لحظه تغییر می‌کند.

این مقام مسئول افزود: از ۱۲۰ فردی که اعتصاب خود را آغاز کرده بودند، نزدیک به ۸۰ نفر اعتصاب خود را متوقف کرده و حدود ۴۰ تن دیگر هم همچنان در اعتصاب به سر می‌برند. همچنین با وجود آنکه این اعتصاب غذا به پایان رسیده یکی از زندانیان به سبب شرایط جسمانیش به بیمارستان انتقال یافته است.

عبدالباسط بن مبارک، وکیل یکی از این زندانیان فورا این ادعا را رد کرده و به خبرگزاری فرانسه گفت که وزارت دادگستری تونس تنها خواستار منحرف کردن مردم است.

به گفته وکلای زندانیان، بیش از ۲۰۰ زندانی از اواسط ماه نوامبر سال جاری میلادی پس از آنکه دو هم سلولی‌شان به سبب امتناع از خوردن غذا برای دو ماه جان باختند، از غذا خوردن امتناع کردند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.