۷۰ درصد محصولات کشاورزی در ۱۵ استان کشور تولید می‌شود

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور استان‌ها گفت: ۷۰ درصد محصولات کشاورزی در ۱۵ استان کشور تولید می‌شود که استان اردبیل در این ردیف قرار دارد.

70 درصد محصولات کشاورزی در 15 استان کشور تولید می‌شود

به گزارش ممتاز نیوز، هوشنگ محمدی در  حاشیه مراسم معارفه سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در تأمین اقتدار و امنیت غذایی وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌های مدونی را اجرا می‌کند تا در کنار امنیت غذایی، اشتغال و افزایش سرانه درآمدی فعالان این بخش را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در کنار اقتدار نظامی،‌ از اقتدار و امنیت غذایی برخوردار است به طوری که ۴٫۵ میلیون تولیدکننده بخش کشاورزی، ۸۰ هزار پرسنل وزارت جهاد کشاورزی و ۳۰ هزار مهندس در این بخش دست به دست هم دادند تا تأمین‌کننده این اقتدار و امنیت غذایی باشند.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور استان‌ها برنامه تحولی دولت سیزدهم را تأمین این اقتدار و امنیت غذایی با تلاش خستگی‌ناپذیر و در قالب ۳ ضلع تلاشگر عرصه کشاورزی اعلام کرد و گفت: همکاران فنی و مهندسی ما در کنار بخش خصوصی، تولیدکنندگان محصولات متنوع و نهادهای حمایتی سعی می‌کنند تا در این زمینه پیشران عمل کنند.

محمدی نمونه این تشکل‌های موفق را تعاون روستایی و اتحادیه‌های زیرمجموعه آن برشمرد و افزود: سازمان تعاون روستایی در رویکرد جدید خود تلاش می‌کند تا بخش عظیمی از نیازمندی‌های مردم را تأمین و به شکل راحت در اختیار آنها قرار دهد.

وی با بیان اینکه تمام ابزارها و ظرفیت‌ها در بخش کشاورزی معطوف به امنیت و اقتدار غذایی است، خاطرنشان کرد:‌ در کنار توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی با مدیریت جهادی، سعی بر این است تا تحول واقعی در دولت مردمی با نگاه همگرایی اتفاق بیفتد که احیای جهاد سازندگی نیز در همین راستا است.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ما تلاش می‌کنیم تا در میدان عمل با حمایت تولیدکنندگان این بخش به ویژه سربازان عرصه خوداتکایی کشور بیش از گذشته توانمندی‌ها را به رخ کشیده و زمینه استقلال و اقتدار غذایی را نیز فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه زمانی در این کشور برای مرغ و تخم مرغ مردم به صف می‌شدند، بیان کرد: در دولت سیزدهم نه تنها این مشکل رفع شده بلکه با هوشمندی سعی بر این است تا توزیع مطلوب و بدون حضور در صف‌ها به راحتی انجام شده و مردم خرید الکترونیکی را انجام دهند.

محمدی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی در تسهیل فرآیندها به ویژه تقویت کسب و کارها سعی دارد تا صدور مجوزها را به کمتر از ۱۵ روز کاهش دهد که در سال آینده این زمان باز هم کاهش خواهد یافت.

وی به تغییر و تحولات مدیریتی با رویکرد تحول در نظام اداری و اجرایی اشاره کرد و گفت: انتظار داریم مدیران جهاد کشاورزی در استان‌ها در کنار مردم‌داری و امانت‌داری دقت و سرعت را در کارها مد نظر قرار داده و زمینه یک حرکت مطلوب و رضایت‌بخش را برای مردم مهیا کنند.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور استان‌ها با بیان اینکه نگاه سیاسی در بخش کشاورزی مردود است و به جای آن باید نگاه فنی و تخصصی حاکم شود، تصریح کرد: استان اردبیل جز ۱۵ استان کشور است که ۷۰ درصد محصولات کشاورزی در آنها تولید و به خودکفایی کشور کمک می‌شود.

محمدی افزود: در استان اردبیل از مغان زرخیز گرفته تا مشگین‌شهر با باغات پرمحصول و خلخال با ظرفیت بی‌نظیر در تولید کشاورزی و دارویی یک افق روشنی را در توسعه همه‌ بخش‌ها فراهم کرده است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.