۹ میانبر خوشمزه تا مرز سلامتی

فروردین ۱۴۰۳

انتخاب مواد غذایی مغذی سطح انرژی بدن را ثابت نگه می‌دارد و با تقویت سیستم ایمنی کیفیت خواب را مطلوب می‌سازد. زنان بهتر است برای داشتن یک رژیم غذایی سالم و پیاده‌روی تلاش کنند و با تغییرات ساده و کوچک یک زندگی ایده‌آل داشته باشند.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز،راهنمایی‌های آسان به داشتن یک ذهن، بدن، روح و روان سالم در زنان کمک می‌کند. مصرف مواد غذایی مناسب فواید سلامتی طولانی مدت را به همراه دارد. همچنین آن دسته از زنانی که به تغذیه مناسب اهمیت می‌دهند کمتر به بیماری‌های قلبی، سرطان و دیابت مبتلا می‌شوند.

انتخاب مواد غذایی مغذی سطح انرژی بدن را ثابت نگه می‌دارد و با تقویت سیستم ایمنی کیفیت خواب را مطلوب می‌سازد. زنان بهتر است برای داشتن یک رژیم غذایی سالم و پیاده‌روی تلاش کنند و با تغییرات ساده و کوچک یک زندگی ایده‌آل داشته باشند.

بادام
ذخیره بادام در فریزر سبب تازه ماندن آن می‌شود. البته مصرف زیاد بادام سبب بیشتر شدن اشتها می‌شود. بهترین روش این است که چند عدد بادام را در سالاد مصرف کنید و یا خوردن تعداد انگشت‌شماری در یک میان وعده به داشتن انرژی کمک می‌کند. بادام حاوی پروتئین و کربوهیدرات است و در کاهش سطح کلسترول مؤثر است.

کراکر
انتخاب کراکر (بیسکوئیت بدون شکر) همراه با دانه‌های غنی از فیبر برای معده و روده‌ها مفید است. این مواد غذایی از سبوس تشکیل شده است. همچنین روغن‌های هیدروژنه موجود در کراکر منبع چربی‌های ترانس پایین است که از صدمه زدن به قلب جلوگیری می‌کند.

خامه ترش
خامه ترش یکی از انواع خامه است که با استفاده از نوعی باکتری که تولیدکننده اسیدلاکتیک است مزه ترش به خود می‌گیرد. این نوع خامه در دو نوع ترش پرچرب و کم چرب در بازار موجود است.
اما خامه ترش کم چرب و ماست ساده بدون چربی کالری کمتری را به بدن می‌رساند از این رو به زنان توصیه می‌شود برای داشتن وزنی مناسب لبنیات کم چرب استفاده کنند.

شروع غذا با سوپ
بهترین راه برای داشتن وزن متناسب با سن این است که وعده غذایی خود را با سوپ آغاز کنید.
تحقیقات نشان می‌دهد آغاز وعده‌های غذایی به ویژه وعده شام با سوپ سبزیجات به زنان کمک می‌کند تا ۲۰ درصد کالری کمتری دریافت کنند.

استفاده از انواع پنیر
استفاده از پنیرهایی مانند پنیر چدار که دارای طعم و بوی خوبی است سبب کاهش اشتها می‌شود. این نوع پنیرها دارای چربی اشباع شده و کالری کمتری می باشند که به داشتن وزنی ایده‌آل کمک می‌کند. زنان بهتر است این نوع پنیر را در رژیم غذایی‌شان بگنجانند.

سالاد با ساردین
ماهی ساردین به دلیل سرشاربودن از امگا ۳ و کلسیم سلامت بدن را تضمین می‌کند. آن دسته از زنانی که ماهی ساردین را در وعده‌های غذایی خود قرار داده‌اند از قلب سالمی بهره‌مند می باشند.
ماهی ساردین حاوی ویتامین B12، میزان کلسیم روزانه و مقداری امگا ۳ است که نیاز بدن را تامین می‌کند. اگر تکه‌های ماهی ساردین را همراه انواع سالاد مصرف کنید مفیدتر خواهد
بود.

انواع کنسروها
انواع مواد غذایی و سبزیجات این قابلیت را دارند که به حالت کنسرو شده مصرف شوند. مواد غذایی و سبزیجاتی که کنسرو شده می باشند معمولاً دارای سدیم اضافی می باشند و این سدیم سبب می‌شود سبزیجات و مواد غذایی منجمد نشوند، اگر شما به دنبال راهی برای داشتن وزنی ایده‌آل و جسمی سالم هستید بهتر است از مصرف مواد غذایی کنسروی و منجمد شده پرهیز کنید.

برنج قهوه‌ای
انتخاب برنج قهوه‌ای در وعده غذایی بهترین گزینه برای داشتن سلامت بدن است. برنج سفید فیبر بیشتری دارد و برای زنانی که از یک رژیم غذایی پیروی می‌‌کنند مناسب نیست از این رو توصیه می‌شود برنج قهوه‌ای را جایگزین کنند. هر فنجان برنج قهوه‌ای دارای سه گرم فیبر است.

ساندویچ‌‌های کوچک
برخی ساندویچ‌ها دارای ۱۰۰ کالری یا بیشتر می باشند. برای داشتن یک قلب و ذهن سالم می‌توانید ساندویچ‌هایی در ابعاد کوچک انتخاب کنید زیرا ساندویچ‌های کوچک دارای کالری کمتری می باشند و به سادگی نیز فراهم می‌شود. شما می‌توانید این ساندویچ‌های کوچک را با تکه‌های نان درست کنید.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.