۹۰ هزار نفر در طرح ملی حفظ قرآن کریم ثبت نام کردند

حجت الاسلام ‘ احمد شرفخانی ‘ روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در آمل افزود: ثبت نام از متقاضیان ادامه دارد و هیچ محدودیتی برای ثبت نام افراد وجود ندارد.

وی ادامه داد: در ‘طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در سراسر کشور’ آموزش حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون نفر بر اساس تدبیر و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در قالب طرحی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه برنامه ریزی و سهمیه هر استان نیز در اجرای این طرح ابلاغ شد.

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه پیش بینی کرد که تا پایان امسال حدود ۲۵۰ هزار نفر در این طرح ثبت نام کنند.

وی گفت: برنامه ما تربیت حدود یک میلیون نفر به عنوان حافظ قرآن در یک برنامه چهار ساله است.

او گروه های هدف این طرح را افراد ۹، ۱۲ و ۱۸ ساله و سنین بالاتر اعلام و بیان کرد: این طرح به صورت یک برنامه و راهبرد بلندمدت منتهی به تربیت حدود ۱۵ میلیون حافظ و قاری قرآن در کشور خواهد شد.

وی ادامه داد: در تکمیل زیرساختهای این طرح مهم فرهنگی تاکنون هزار و ۶۰۰ مرکز فرهنگی و قرآنی در اماکن مذهبی کشور راه اندازی شده و تا پایان امسال نیز این تعداد به دو هزار مرکز افزایش خواهد یافت.

شرفخانی در ادامه گفت: ‌توسعه و نهادینه شدن فرهنگ و مفاهیم قرآن در تمام لایه ‌های جامعه نیازمند رشد و تربیت حافظان قرآن است، حفظ قرآن یکی از راههای آشنایی انسان با فرهنگ و مفاهیم عالیه قرآنی و بکار‌گیری دستورات آن است و این امر برای آشنایی بیشتر با مفاهیم قرآن یک ضرورت مهم محسوب می شود.

وی با بیان اینکه اکنون همه اهداف و نقشه های دشمن این است تا از راه دین و آموزه های قرآنی در گروه های جامعه نفوذ پیدا کند افزود: امروز تهدید و تحریم های دشمن فقط یک بهانه است چرا که موضوع و هدف اصلی دشمنان اسلام و انقلاب فاصله انداختن میان نسل جوان جامعه با فرهنگ و مکتب قرآنی است.ک/۳

۷۳۲۷/۱۶۵۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۹۹۱۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.