AMD صاحب ۳۰ درصد بازار جهانی پردازنده‌های گرافیکی می‌شود

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

شرکت AMD که هم‌اکنون ۲۰ درصد بازار جهانی پردازنده‌های گرافیکی تخصصی را در دست دارد، در سال ۲۰۲۴ میلادی ۳۰ درصد این بازار را در دست می‌گیرد.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، منابع آگاه تامین کننده قطعات مورد نیاز محصولات فناوری اعلام کردند، با توجه به اینکه شرکت اپل قصد دارد در نسل تازه محصولات Mac Pro خود از پردازنده‌های گرافیکی FirePro استفاده کند، بر این اساس هم AMD در سال آینده از بازار جهانی پردازنده‌های گرافیکی افزایش میابد.
 
منابع آگاه همچنین به این نتیجه رسیده‌اند که روند یاد شده سبب می‌شود مجموع درآمدهای AMD به میزان قابل ملاحظه افزایش یابد که البته این روند رو به‌رشد برای سال جاری میلادی نیز پیش‌بینی شده است.
سری تازه محصولات Mac Pro اپل در دو مدل متفاوت به دست کاربران جهانی می‌رسند که روی هر دو آن‌ها پردازنده گرافیکی FirePro نصب شده است.
 
پردازنده FirePro S10000 شرکت AMD و همچنین سری پردازنده‌های Sky آن از جمله مدل PCI Express Gen3 در بخش سرورها هم بسیار موفق بوده‌اند. این در حالی است که پردازنده‌های Nvidia Tesla K20C هم‌اکنون مبتنی بر پردازنده‌های گرافیکی PCIe Gen2 تولید می‌شوند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.