Nexus 5 گوگل همین هفته از راه می‌رسد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

در حالی که طی هفته‌های قبل شایعات فراوانی در مورد مدل بعدی گوشی هوشمند گوگل موسوم به Nexus 5 انتشار یافته است، منابع خبری اولین تصاویر رسمی از این محصول را منتشر کردند.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، از پیش‌تر گفته شده بود که قرار است این گوشی هوشمند طی هفته‌های آتی وارد بازار شود و این طور که هم‌اکنون اعلام شده است، این محصول تا هفته آینده به دست کاربران جهانی می‌رسد.
 
گفته می‌شود که شرکت گوگل هم‌اکنون به طور اشتباه تصاویر اصلی و جزییات مربوط به این گوشی هوشمند را در فروشگاه اینترنتی Play Store منتشر کرده است و طی آن گفته شده که این محصول در تاریخ یک نوامبر به صورت رسمی معرفی می‌شود.
 
لازم به ذکر است که مرکز MobileSyrup در گزارش جداگانه‌ای اعلام کرده بود که فروش این گوشی هوشمند از تاریخ ۳۱ اکتبر در فروشگاه اینترنتی Play Store گوگل آغاز می گردد.
 
این طور که گفته شده است، مدل بعدی گوشی هوشمند گوگل نمایشگر لمسی ۵ اینچی دارد که تصاویر در آن با کیفیت ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل و با تراکم ۴۴۳ پیکسل در هر اینچ مربع به نمایش درمی‌آیند.
 
این گوشی هوشمند پردازنده چهار هسته‌ای Snapdragon 800 را در خود جا داده است که هر هسته پردازنده با توان ۲٫۳ گیگاهرتز فعالیت می‌کند و همچنین، برای این محصول رم دو گیگابایتی در نظر گرفته شده است.
 
این اولین گوشی هوشمند در بازار جهانی خواهد بود که همراه با سیستم‌عامل Android 4.4 یا همان KitKat عرضه می‌شود و برای آن قابلیت پشتیبانی از شبکه مخابراتی LTE هم در نظر گرفته شده است.
 
همچنین پیش بینی شده است که این دستگاه در دو مدل با حافظه‌های داخلی ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی،  دوربین دیجیتالی ۸ مگاپیکسلی، دوربین دوم ۱٫۳ مگاپیکسلی، فناوری ارتباطی NFC، شارژر بی‌سیم و باتری پرتوان ۲۳۰۰ mAh عرضه می‌شود.
 
بر اساس جزییاتی که روی فروشگاه اینترنتی Google Play Store انتشار یافته است، مدل ۱۶ گیگابایتی این محصول با قیمت ۳۴۹ دلار در بازار فروخته می‌شود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.