آمریکا در چارچوب‌های سنتی‌ به دنبال حل بحران سوریه است/ قطع کمک‌ تسلیحاتی غرب به معارضان سوری

۳۰اردیبهشت،

یک کارشناس سیاست خارجی پایان بحران سوریه را در گرو قطع کمک‌های تسلیحاتی غرب به معارضین سوری دانست.

“نوذر شفیعی” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به بحران پیچیده سوریه، گفت: آمریکا در حالی که ادعا می‌کند در مسائل جنگی تجارب بالایی دارد اما همچنان برای حل بحران این کشور به دنبال راه‌حلی در چارچوب‌های سنتی‌اش است.

وی در ادامه افزود: وجود بازیگران دولتی و غیر دولتی در سوریه برای حفظ منافع‌ شخصی‌شان سبب شده تا وضعیت در داخل این کشور پیچیده شود.

شفیعی با بیان اینکه تلاش‌هایی که برای حل این بحران در عرصه‌های مختلف سیاسی و نظامی صورت می‌گیرد همگی متاثر از صحنه‌های میدانی است، تصریح کرد: در حالی که بحران سوریه به یک مسئله بغرنج و پیچیده تبدیل شده اما نباید این مسئله را فراموش کرد که این بحران از یک راه‌حل بسیار ساده برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا به دنبال آن است تا با را‌ه‌حلی به نفع خود این مسئله را پایان دهد، اظهار داشت: چنانچه غرب کمک‌های تسلیحاتی و نظامی‌اش را به معارضین نظام سوریه کاهش و در نهایت قطع کند می‌توان این بحران را به صورت مرزی‌الطرفین خاتمه داد.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: چنانچه غرب از حمایت‌های سیاسی خود از معارضین سوری شبیه آنچه که در مجامع عمومی به سود آنها انجام داد، بکاهد و قدرت تصمیم‌گیری را در اختیار مردم سوریه قرار دهد می‌توان به آینده این بحران امیدوار بود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.