آیت‌الله‌صافی: باید از شخصیت بزرگان دین الگو بگیریم

قم/واحد مرکزی خبر/فرهنگی
آیت الله صافی با تجلیل از شخصیت والای آیت‌الله ‌گلپایگانی گفت: امروز طلاب و فضلا و مدرسان حوزه نیازمند شناخت سیره و روش بزرگان هستند و همه باید از شخصیت بزرگان دین الگو بگیریم.
آیت‌الله صافی‌گلپایگانی، امروز در دیدار اعضای ستاد کنگره «فقیه آگاه» با قدردانی از برگزار کنندگان این کنگره گفت :باید خصوصیات و ویژگی‌هایی که در شخصیت آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی جمع بود به مردم معرفی شود تا همگان این خط را دنبال کنند و برای آنان پند و موعظه باشد.
آیت‌الله صافی‌گلپایگانی تصریح کرد: در هر مجمعی که نام آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی برده می‌شود، رحمت و برکات خداوند نازل می‌شود چرا که ایشان مخلص امام زمان‌(عج) بود و در عمر خود راهی جز راه اهل‌بیت‌(ع) و ترویج شعائر دین را انتخاب نکرد.
این مرجع تقلید به تلاش‌های آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی در زمان رضاخان برای حفظ مکتب اهل‌بیت (ع) اشاره کرد و گفت: ایشان در زمان رضاخان تلاش کردند که مردم از مسیر ائمه (ع) خارج نشوند؛ به طوری که شخصا مجالس اهل‌بیت‌(ع) را بر پا می‌کردند و منبر می‌رفتند.
وی افزود:باید خدمات وتلاش بزرگان و اشخاصی که در کنار آیت‌الله حایری موسس حوزه علمیه بودند و باعث شدند حوزه علمیه قم تا ظهور حضرت حجت‌(عج) باقی بماند، به جامعه معرفی شود.
آیت‌الله صافی‌گلپایگانی با بیان این که نسل آینده باید بداند که بزرگان در گذشته با چه زحماتی توانسته‌اند از دین نگهداری کنند و مردم را در مسیر اهل‌بیت‌(ع) قرار دهند، تصریح کرد: برگزاری کنگره و بزرگداشت بزرگان برای آن است که مردم زندگی خود را با آنان تطبیق دهند.
کنگره بزرگداشت آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی با عنوان کنگره فقیه آگاه ۱۸ و ۱۹ آبان در قم و گلپایگان برگزار می شود.
دبیر کنگره فقیه آگاه از ارسال ۵۰ مقاله از شخصیت‌های حوزوی و دانشگاهی سراسر کشور، به دبیرخانه این کنگره خبر داد.
آقای اسماعیلی طبا گفت: معرفی جایگاه علمی، فقهی، مواضع انقلابی قبل و بعد از انقلاب آیت‌الله گلپایگانی از اهداف این کنگره است.
وی با بیان این‌که معرفی آثار و خدمات آیت‌الله العظمی گلپایگانی به نسل جوان از دیگر اهداف این کنگره است افزود: چاپ ۲۲ جلد از آثار ایشان از جمله رساله «ولایت فقیه» و «کتاب توبه» ، تولید نرم‌افزار جامع کل آثار آن مرحوم ، ساخت مستند تلویزیونی زندگی ایشان، چاپ کتاب عکس معظم‌له، تجدید چاپ کتاب سه جلدی «فعالیت‌های ساواک در خصوص مبارزات ایشان» و انتشار کتاب «اجازات» و مصاحبه با شاگردان ایشان، انجام شده است.
وی افزود : ۴۱۵ فایل صوتی دروس آیت‌الله گلپایگانی نیز به صورت نرم‌افزار در قالب صوت و متن در حال تولید است.
اسماعیلی‌طبا خاطرنشان کرد: همزمان با این گنگره در نمازهای جمعه و ۱۳ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد کشور به شخصیت آیت‌الله گلپایگانی پرداخته خواهد شد.
۰۰۰۲


IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.