افزایش تعداد مدارس هوشمند تا پایان سال تحصیلی به ۴۰ هزار مدرسه

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از ایسنا

رییس مرکز فناوری و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تا کنون ۲۶ هزار مدرسه هوشمندسازی شده است، گفت: تا خرداد ماه سال آینده ۱۴ هزار مدرسه دیگر نیز هوشمندسازی خواهد شد.

یوسف نوری در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» ایسنا، اظهار نمود: آموزش و پرورش هوشمندسازی مدارس را با اولویت مجتمع‌های آموزشی روستایی هدفگذاری نموده است و مقرر شده ۳۰ درصد مدارس خاص و ۷۰ درصد مدارس دولتی در طرح هوشمندسازی مدارس قرار بگیرند.

وی افزود: در سال جاری ۴۰ میلیارد تومان برای هوشمندسازی مدارس اختصاص یافته که تنها بخشی از این اعتبار تخصیص یافته، هرچند که این اعتبار برای هوشمندسازی مدارس کافی نمی باش، اما با مدیریت خوب مرکز فناوری اقدامات خوبی در جهت ایجاد فناوری‌های نوین در مدارس ایجاد شده است.

وی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود به ایسنا، گفت:‌ در حال حاضر سه هزار درس افزار با حجم کم و موضوع بندی در پورتال آموزش و پرورش مدارس قرار گرفته که به لحاظ فنی، استاندارد و از لحاظ محتوا نیز تایید شده است و مقرر شده تعداد این درس افزارها تا پایان سال به ۱۰ هزار درس افزار افزایش یابد.

به گفته رییس مرکز فناوری آموزش و پرورش، وزارت ارتباطات نیز مکلف شده ۳۲۰۰ کلاس یا کارگاه هوشمندسازی شده را تا پایان سال به آموزش و پرورش تحویل دهد.

نوری تصریح نمود: در حال حاضر ۲۶ هزار مدرسه هوشمندسازی شده که با اولویت مجتمع‌های آموزشی روستایی و شهری تا پایان خردادماه سال ۹۲ تعداد مدارس به ۴۰ هزار مدرسه هوشمندشده افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.