انتقاد معاون هنری وزارت ارشاد از بودجه اندک هنرهای تجسمی

انتقاد معاون هنری وزارت ارشاد از بودجه اندک هنرهای تجسمی

جام جم آنلاین: معاون هنری وزیر ارشاد با تاکید بر این‌ که اثرگذاری و اثرپذیری هنرهای تجسمی در ایران از سینما و هنرهای دیگر کمتر نیست، گفت: بودجه تمامی رشته‌های هنرهای تجسمی حتی ۱۰ درصد بودجه سینمای ایران هم نیست.

حمید شاه‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، به ظرفیت‌های بزرگ موجود در هنرهای تجسمی اشاره کرد و گفت: هنرمندان ایرانی در رشته‌های تجسمی، هم به لحاظ تعداد هنرمندان و هم به لحاظ رتبه به مراتب از کسانی که با یک دوره کوتاه چندماهه خودشان را به جلوی دوربین‌ها می‌رسانند، بالاترند.

او با بیان این‌ که هنرهای تجسمی به دلایل مختلف جایگاه رفیع خود را پیدا نکرده، از حضور ده‌ها هزار هنرمند در این عرصه در رده‌های استادی و فرهیختگی سخن گفت.

معاون امور هنری وزارت ارشاد ادامه داد: از جامعه هنری انتظار داریم آثاری ارائه دهند که با مخاطبان ارتباط برقرار کند و از مردم می‌خواهیم بخشی از هزینه‌های زندگی را صرف خرید آثار هنرهای تجسمی کنند و از رسانه‌ها هم انتظار داریم رویدادهای هنرهای تجسمی را انعکاس دهند.

شاه‌آبادی افزود: حتی در جشن‌ها و مراسم‌ می‌توانیم به جای هدیه دادن سکه یا وسایلی که گاه به آنها نیاز پیدا نمی‌شود، یک تابلو یا یک اثر از هنرهای تجسمی هدیه دهیم که در حقیقت به واسطه آن آرامش را هدیه داده‌ایم.

او با بیان این‌ که وجود یک اثر هنری باعث ایجاد آرامش و معرفت در شخص می‌شود، بر لزوم ارائه این فرهنگ توسط رسانه‌ها تاکید کرد.

معاون امور هنری همچنین ایران را دارای بالاترین رتبه تولید آثار هنری هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی در منطقه دانست و مشارکت بخش خصوصی را در عرصه هنرهای تجسمی خواستار شد.

شاه‌آبادی تاکید کرد: چنانچه فرهنگ خرید آثار هنری در جامعه نهادینه شود، در یک بازه زمانی نسبتا طولانی، گردش مالی در هنرهای تجسمی تغییر خواهد کرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.