تصویب طرح انتزاع وظایف وزارت جهاد کشاورزی از صنعت منجر به تعدیل قیمت‌ها می شود

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به افزایش قیمت مرغ گفت: تصویب طرح انتزاع اختیارات بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت از سوی مجلس می‌تواند در کنترل گرانی‌ها و کاهش قیمت‌ها موثر واقع شود.

محمد علی پور نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر گفت: تهیه و تامین نهاده‌های دامی در حیطه وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت و از طرفی نیز نظارت و حمایت از مرغداری‌ها و دامداری‌ها در حیطه وظایف وزارت جهاد کشاورزی است که با توجه به منفک نشدن وظایف مشترک دو وزارتخانه مشکلاتی در جهت تامین نهادهای دامی به وجود آمده است.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح انتزاع اختیارات بخش کشاورزی از وزارت صنعت موجب تعدیل قیمت‌ها خواهد شد افزود:‌ به دلیل نبود متولی مشخص در امر کشاورزی و کنترل بازار محصولات شاهد ناهماهنگی و اختلاف بین دو وزارتخانه صنعت، معدن، تجارت و جهاد کشاورزی هستیم که با تصویب این طرح متولی در امر پاسخگویی مشخص خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه عدم تفکیک وظایف دو وزارتخانه موجب افزایش کاذب قیمت مرغ شده است تصریح کرد: طرح انتزاع وظایف، اختیارات و اعتبارات بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و الحاق آن به وزارت جهاد کشاورزی در مجلس مطرح و یک فوریت آن به تصویب وکلای ملت رسید که قطعا پس از تعطیلات مجلس این طرح پیگیری خواهد شد تا اختیارات وزارتخانه ها کاملا از هم منفک شود تا در زمان بروز مشکل وزارتخانه‌ها آن راا به گردن یکدیگر نیندازند.

علیپور با اشاره به اینکه در حال حاضر مسئولین اعلام کرده‌اند که نهاده‌های دامی به اندازه کافی وارد شده است گفت: رسیدن نهاده‌های دامی به دست تولید‌کنندگان مقداری زمان‌بر است که این موضوع باعث بروز افزایش قیمت اخیر مرغ شده است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در خاتمه خاطرنشان کرد: از آنجایی که مجلس در رابطه با مسائل جامعه حساس است قطعا پس از تعطیلات مجلس افزایش قیمت‌ها در کمیسیون اقتصادی بررسی و پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

انتهای پیام/گ


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.