تکمیل ۹۰۰طرح مهرماندگار درسطح کشورتصویب گردید

گزارش ایرنا ،مهندس ‘علی اکبرمحرابیان’ پنجشنبه شب درجلسه طرح های مهرماندگار در اهواز افزود: ازاین میزان، مجموعا ۷۰ طرح مهرماندگار دراستان خوزستان با حجم سرمایه گذاری ۱۲ هزارمیلیارد تومان داریم که باید با پیش بینی و تخصیص منابع تا پایان دولت دهم به بهره برداری برسند.

وی که در راس هیاتی از روز گذشته درگرمای بالای ۵۰ درجه خوزستان ازبخش عمده طرح های مهرماندگاراین استان بازدید کرده است ، خطاب به مدیران اجرایی خوزستان گفت : درصورتجلسه ای که بین ما و دستگاه مجری طرح ها ی مهرماندگار به تفکیک منعقد می گردد طرفین متعهد می شوند که این طرح ها راس زمان مقرر باید به اتمام برسند . این تعهداتی است که همه ما به مردم استان خوزستان و نیز کشور می دهیم تا مردم ازثمرات خدمات دولت مهرورز بهره مند شوند.

دستیارویژه رییس جمهوری منابع مالی طرح های مهرماندگار درسطح کشور را ازمحل های تملک داریی ها ، ردیف مازاد درآمد نفت ، فروش اروق مشارکت ، بند ۳۳ بودجه یا استفاده از سهام ممتاز شرکت های دولتی ، طرح های وزارت نفت و نیز تسهیلات برای طرح های بخش خصوصی اعم از صنعتی و نیروگاهی عنوان کرد.

محرابیان فلسفه تعیین طرح های مهرماندگار درسطح کشور را طولانی شدن زمان بهره برداری برخی پروژه های کلان اقتصادی و از دست رفتن توجیهات آنها عنوان کرد و گفت : طولانی شدن زمان بهره برداری این پروژه ها معمولا گران شدن هزینه های مربوطه را درپی دارد که به تبع آن تورم صورت وضعیت های مالی پروژه را نی موجب می شود.

وی حجم پروژه های عمرانی و اقتصادی دردولت نهم و دهم هم ازنظرکمی و نیز کیفی قابل مقایسه با زمان دولت های قبل ندانست و گفت : درجریان سفرهای استانی هیات دولت پروژه های کلان اقتصادی مهمی درسطح استان ها به تصویب رسید مضاف براینکه سرعت اجرای پروژه ها در دولت کنونی نسبت به قبل افزایش چشمگیری یافت .

محرابیان افزود: دربسیاری از پروژه ها ازنظر مدت زمان اجرا شاهد رکورد زنی درعرصه بین المللی نیز بودیم .

دستیارویژه رییس جمهوری گفت : درمصوبه طرح های مهرماندگار تکمیل طرح های نیمه تمام با دید کلان ملی و استانی دیده شده است تا با تزریق بودجه و مدیریت اعتبارات و پشتیبانی خاص درقالب یک نظام مدیریتی و کنترل شده ، طرح ها تکمیل و بهره برداری برسند تا انتظارات به حق مردم پاسخ داده شود.

محرابیان افزود: دراین راستا با مجموعه استانداران نشستی درتهران برگزار گردید و نتیجه چند ماه بررسی و تلخیص پروژه ها و پایش آنها این شد که تکمیل ۹۰۰

پروژه کلان ملی درسطح کشور با سرمایه گذاری ۱۷۰ میلیارد تومان به نرخ سنواتی به تصویب برسد.

وی افزود: اگر این میزان حجم سرمایه گذاری را به نرخ روز و یا جاری تبدیل کنیم رقم آن بیش از این ها خواهد بود.

دستیار ویژه رییس جمهوری گفت : برای اتمام این پروژه ها با دو سه محدویت ازجمله نحوه تقسیم اعتبارات دراین نظام مدیریتی جدید ، نظام بوروکراسی پیچیده حاکم برنظام اداری و سایرموارد جزیی مواجه بودیم که خوشبختانه این محدویت ها درسطوح مختلف بررسی و با وضع آیین نامه های پشتیبانی مربوطه مرتفع شدند.

بنابه گزارش خبرنگارایرنا یکی از طرهای مهم مهرماندگار درخوزستان ‘ طرح بزرگ آبرسانی غدیر’ می باشد توسط وزارت نیرو درحال اجراست .

دراین نشست آخرین وضعیت عملیات اجرایی این طرح مورد بررسی قرارگرفت تا با رفع موانع اجرایی و محدودیت اعتباری آن ، با شدت تمام به پیش برود.

نماینده وزارت نیرو اعلام کرد که اجرای فاز دوم این طرح که شامل خط آبرسانی اهواز، ام دبس به قیصریه و نیز دارخوین است هم اکنون حدود۴۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: ۳۸۰ میلیارد تومان آن به پیمانکار پرداخت شده تا فاز دومش خاتمه یابد.

به گفته وی تاکنون درمجموع ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای عملیات فازاول و بخشی از فاز دوم آبرسانی غدیر هزینه شده است .

وی افزود: ۵۳ میلیارد و۸۰۰ میلیون ریال در اعتبارات عمومی سال ۹۱ دیده شده که درخواست ما این است که صد درصد تخصیص یابد.

نماینده وزارت نیرو افزود: همچنین ازمحل فروش اوراق مشارکت نیز ۸۴ میلیارد تومان تامین اعتبارشده که تاظرف یک هفته آینده دراختیار مجری طرح قرارمی گیرد. .

وی تاریخ پیش بینی اتمام فاز دوم طرح آبرسانی غدیر را اردیبهشت ماه سال ۹۲ عنوان کرد.

گزارش خبرنگارایرنا حاکی است که دراین نشست وضعیت سایرطرح های مهرماندگار درخوزستان ازجمله احداث فاضلاب برخی شهرهای خوزستان ،طرح های برق رسانی ، صنعتی ، آبیاری و زهکشی دربخش کشاورزی و غیره مورد بررسی قرارگرفت .

۶۴۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۶۹۹۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.