تهدید علیه ایران تصور غلط رژیم صهیونیستی برای تضمین بقای خود است

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: رژیم صهیونیستی برای تغییر وضعیت سیاسی، امنیتی و ژئوپولیتیکی منطقه، تهدید علیه ایران را در پیش گرفته است چرا‌‌ که با تصورات غلط، معتقد است با حمله به ایران شرایط موجود را بر هم زده و بقای خود را تضمین می‌کند.

جواد منصوری در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگارن؛ با اشاره به تهدیدهای بی‌اساس رژیم غاصب صهیونیستی علیه ایران، گفت: روند تحولات در خاورمیانه و شمال آفریقا به زیان رژیم صهیونیستی بوده و آگاهی جهان اسلام و قیام مسلمانان در مواجهه با سلطه غرب و مقابله سیاسی- تبلیغاتی با این رژیم گسترش پیدا کرده و نشان می‌دهد که نهضت ضدصهیونیستی منطقه در حال تقویت است.

وی افزود: تلاش سران رژیم صهیونیستی برای مقابله با جریان ضد صهیونیستی در جهت منحرف کردن و آرام ساختن آن موفقیتی نداشته است چراکه این حرکت‌ها ادامه داشته و پیشرفت زیادی کرده‌اند.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی برای تغییر وضعیت سیاسی، امنیتی و ژئوپولیتیکی منطقه، تهدید علیه ایران را در پیش گرفته است چرا‌‌ که تصورش بر این است که با حمله به این کشور شرایط موجود را بر هم زده و بقای خود را تضمین می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت خاورمیانه تأکید کرد: از آنجایی که ۶۶ درصد نفت مصرفی کشورهای بزرگ دنیا از خاورمینه صادر می‌شود، این رژیم با اتخاذ سیاست‌های نادرست و محاسبات غلط، باعث ایجاد اخلال در صدور نفت شده و رابطه بین نفت و وضعیت اقتصادی کشورهای دیگر را تحت تإثیر قرار می‌دهد.

این کارشناس اضافه کرد: در این مقطع که آمریکا در آستانه انتخابات قرار دارد، رژیم صهیونیستی برای پیگیری اهداف خود کاندیداهای ریاست جمهوری در این کشور را تحت فشار قرار داده است چرا که می‌داند نفوذ لابی صهیونیستی در آرای آنها اهمیت خاصی دارد.

وی تأکید کرد: آمریکا و اروپا درگیر مشکلات حاد اجتماعی و اقتصادی بوده و می‌دانند که هرگونه درگیری عواقب زیانباری برای جهان و به ویژه خودشان خواهد داشت لذا در این مقطع اعتنای چندانی به نظرات رژیم صهیونیستی نکرده و این امر باعث خشم و عصبانیت این رژیم شده است.

منصوری در پایان خاطر نشان کرد: بسیاری از روسای دولتها و حتی اوباما اظهار داشته‌اند که در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل حاضر به دیدار نتانیاهو؛ نخست وزیر رژیم صهیونیستی نبوده و این امر اختلاف نظرهای آنها با این رژیم را نشان می‌دهد در حالی که طرف مقابل احساس نیاز شدیدی به حمایت امریکا و اروپا از خود دارد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.