شیوه نامه برپایی کلاس های کانون زبان در مدارس، اعلام شد

۲۱خردادماه،

از سوی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش :

معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش شیوه نامه اجرایی برپایی کلاس های کانون زبان در نوبت دوم مدارس را اعلام کرد .

خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ براساس بند ماده ۹ تفاهم نامه  منعقده بین آموزش وپرورش با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مبنی بر تشکیل کلاس های آموزش زبان انگلیسی در مدارس با استاندارد ها و محتوای آموزشی کانون  زبان ایران ، کلاس های آموزش زبان به دو شیوه در مدارس تشکیل می شودکه در شیوه اول ، کلاس زبان آموزی در نوبت دوم ( نوبت خالی) مدارس و در چارچوب کلاس های فوق برنامه مدارس تشکیل می شود و همه دانش آموزان دوره متوسطه (متوسطه اول ومتوسطه دوم ) می توانند براساس سطوح تعیین شده توسط کانون، با رعایت سایر مقررات در این کلاس ها ثبت نام کنند.
 
براساس این گزارش ، در شیوه نامه اجرایی ابلاغ شده از سوی معاونت آموزش متوسطه ، دربارهٔ شیوه دوم  برپایی کلاس های زبان آموزی در مدارس، آمده است : ادارات  آموزش وپرورش مناطق می توانند فضای مازاد  مدارس را مطابق با ضوابط و مقررات حسب مورد مواد ۱۴ یا ۴۳ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به کانون زبان ایران اجاره دهند که در این صورت ، نباید هیچ گونه خللی در برنامه آموزشی و پرورشی دانش آموزان ایجاد شود . در اجرای این شیوه تاکید شده که  همه مسئولیت ها اعم از تامین مدرس ، تهیه محتوا ومدیریت اجرایی امور به عهده کانون زبان ایران می باشد  .
 
براساس این گزارش ، در این شیوه نامه  ، با اشاره به  این که شرکت دانش آموزان در این کلاس ها داوطلبانه واختیاری است ، تاکید شده است که ثبت نام از دانش آموزان  با رعایت جنسیت انجام می شود وثبت نام در این کلاس ها محدود به دانش آموزان مدرسه محل  اجرای کلاس های می باشد ، گرچه  دانش آموزان سایر مدارس نیز مجاز به ثبت نام می باشند .
 
این گزارش می افزاید : در این شیوه نامه ، همچنین تاکید شده است که رعایت جنسیت  مدرسان  کلاس های زبان آموزی الزامی است و مدرسان باید از نظر علمی  نیزطبق معیارهای مورد تایید کانون زبان  انتخاب شوند.
 
شایان ذکر است ؛ هدف از اجرای این تفاهم نامه ، پاسخگویی به نیاز و استقبال دانش آموزان ، ارتقای کیفیت کلاس های فوق برنامه  آموزش زبان انگلیسی و حضور دانش آموزان در محیط های  مناسب آموزشی برای زبان آموزی است . /ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.