طرح تابستانی نشاط معنوی در قم برگزار می‌شود

سه شنبه ۲۳ خرداد – ۰۴:۲۶:۱۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان از اجرای طرح نشاط معنوی در امام‌زادگان و بقاع متبرکه در تابستان سال جاری و اجرای طرح «وقف اهدای قرآن کریم» در استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین شوزب شیری در نشستی با  اصحاب رسانه، با اعلام این خبر اظهار داشت:‌ طرح نشاط معنوی برای سومین سال از سوی سازمان اوقافت و امرو خیریه در جوار بارگاه امام‌زادگان برگزار می‌شود، که ارائه کننده برنامه‌های تربیتی و معرفتی برای مردم به ویژه جوانان است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه قم با اشاره به اهمیت توجه به معنویت در دوره‌‌ای که مادیات، زندگی افراد را به  خود مشغول ساخته است، گفت: هدف از اجرای این طرح، ترویج تعالیم و معارف اسلامی در میان جوانان است تا در کنار اماکن متبرکه‌ای که دارای جایگاه ارزشمندی هستند، به تربیت روح و جسم خود بپردازند.
وی درباره نحوه اجرای این  طرح در قم بیان کرد: امسال این طرح در ۱۵ امام زاده و بقعه متبرکه در قم، زیر نظر  چهار پایگاه اصلی اجرا می‌شود که امام‌زادگان جعفر شهید، حمزه، سید علی و علی بن جعفر(علیهم‌السلام) چهار پایگاه اصلی می‌باشند که اجرا کننده  برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در  دیگر امام‌زادگان و بقعه‌های متبرکه می‌باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین شیری با اشاره به برگزاری کلاس‌ها در سه حوزه مختلف، گفت: حوزه نخست، حوزه تربیت است که شامل ادعیه‌خوانی، تفسیر و ختم قرآن کریم، جلسات اخلاق، شرکت در نماز جمعه و… می‌باشد؛ حوزه ورزش و حوزه اردو نیز دیگر برنامه‌های کلی ارائه شده در دوره تابستانی طرح نشاط معنوی می‌باشد.
وی با اشاره به انتشار سه کتاب جدید در اجرای این طرح، برای مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان، اظهار نمود: کتاب «الف با تا خدا» در ۳۰ موضوع معرفیتی ویژه دانش‌آموزان ابتدایی، کتاب «۳۰ نشانه یک راه» شامل حکایاتی از ائمه اطهار(علیهم‌السلام)، شیوه زندگی پیامبران الهی(علیهم‌السلام)، آداب زندگی و پاسخ به شبهات، ویژه دانش‌آموزان راهنمایی و کتاب «نردبان‌ها و پرتگاه‌های زندگی» نیز ویژه دانش‌آموزان دبیرستانی است که در بردارنده فضائل و رذائل اخلاقی است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه قم با اشاره به شرکت ۱۰۰۰ نفر در طرح تابستانی نشاط معنوی در سال گذشته، اظهار  داشت: نام‌نویسی طرح تابستانی سال جاری که از ۱۶ خردادماه آغاز شده است،‌ تا ۵ تیرماه سال  جاری ادامه دارد. و تمامی علاقه‌مندان به شرکت در این برنامه می‌توانند نام‌نویسی کنند.
وی در ادامه به طرح «وقف اهدای قرآن کریم» اشاره کرد وگفت: با توجه به این که دشمنان همواره برای مقابله با گسترش اسلام ناب، تلاش می‌کنند و یکی از کارهای آنها، توهین به قرآن کریم است؛ سازمان اوقاف و امور خیریه، طرح «وقف اهدای قرآن کریم» را اجرا می‌کند که در آن، افراد می‌توانند در راستای چاپ و انتشار قرآن به زبان‌های مختلف، به اندازه توان خود سهیم شوند.
حجت‌الاسلام والمسلمین شیری با اشاره به فعالیت مرکز ترجمان وحی در راستای ترجمه قرآن کریم به  زبان‌های مختلف دنیا، افزود: خیرین می‌توانند مبلغ مد نظر خود را به حساب سیبا به شماره ۰۱۰۵۰۵۱۰۱۰۰۰۵ یا به حساب سازمان اوقاف و امو خیریه به شماره ۸۰۸ بانک ملی واریز کنند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۲۱۶۲۶۱۲۹۵۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.