کاهش تولید و افزایش صادرات نفت عربستان

۲۹ آبان ،

52-79.jpg

صادرات نفت عربستان در ماه سپتامبر به هفت میلیون و ۲۸۰ هزار بشکه در روز رسید.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) همزمان با کاهش ۱۴٫۶ درصدی پالایش در پالایشگاههای عربستان، صادرات نفت این کشور در ماه سپتامبر به هفت میلیون و ۲۸۰ هزار بشکه در روز رسید.

براساس گزارش تفسیری موسسه اطلاعات مشترک سازمان‌های انرژی(جودی)، صادرات نفت عربستان در ماه سپتامبر در شرایطی ۲٫۹ درصد افزایش یافته که تولید این کشور در این ماه ۰٫۳ درصد کمتر از ماه اوت بوده است. براساس این آمار عربستان سعودی در ماه سپتامبر روزانه ۹ میلیون و ۷۲۰ هزار بشکه نفت تولید کرده است.

موسسه جودی به نقل از آمار دولت عربستان گزارش تفسیری داد: پالایشگاههای عربستان در این ماه روزانه یک میلیون و ۶۸۰ هزاز بشکه نفت پالایش کرده اند که نسبت به ماه اوت روزانه ۲۸۷ هزار بشکه کاهش یافته است.

همچنین عربستان در ماه سپتامبر ۲۶۹ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت را در انبارهای خود ذخیره کرده که نسبت به ماه پیش (۲۶۹ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه) افزایش یافته است.

این کشور که برای تامین انرژی کارخانه‌های تولید برق و آب شیرین از نفت استفاده می‌کند، به طور فزاینده‌ای در صدد است گاز طبیعی را به عنوان سوخت جایگزین نفت کند. با انجام این کار دولت عربستان در نظر دارد نفت بیشتری را به صادرات اختصاص دهد.

موسسه جودی که تحت نظارت انجمن بین‌المللی انرژی مستقر در ریاض فعالیت می‌کند، برای جمع آوری اطلاعات تولید، واردات و صادرات کشورهای تولید کننده و مصرف کننده نفت از اطلاعات دولتی استفاده می‌کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.