کاهش ۴۸ درصدی تلفات ناشی از تصادفات رانندگی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی غرب استان تهران خبر داد:

تلفات انسانی ناشی از تصادفات رانندگی در سطح محورها و جاده‌های درون شهری استان طی سه ماه نخست امسال ۴۸ درصد کاهش داشته است.

 به گزارش سرویس اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل  از  پایگاه اطلاع رسانی پلیس, سرهنگ صفت الله جعفرنیا رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی غرب استان تهران، گفت: : با تلاش ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی غرب استان تهران در سه ماه اول سال ۹۱ تصادفات منجر به فوت در این بخش ۴۳ درصد و تصادفات خسارتی ۵۰ درصد و در مجموع کل تصادفات این استان در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۴۸ درصد کاهش یافته است.
 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی غرب استان تهران خاطر نشان کرد: با اجرای طرح‌های مختلف ترافیکی، اعمال تغییرات هندسی در محورها و نقاط اصلی شهرستان‌های تابعه غرب استان تهران بویژه شهرستان شهریار و برگزاری کلاس‌های آموزشی فرهنگ ترافیک در سطح مدارس و محافل عمومی، تخلفات حادثه‌خیز در سه ماه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۳۶ درصد و سایر تخلفات ۱۹ درصد کاهش یافته است.
 وی از برخورد با ۱۵۷ هزار و ۸۶۸ فقره تخلف در سطح محورها و جاده‌های درون شهری این استان طی سه ماه نخست امسال خبر داد و افزود: ۴۴ هزارو ۹۶۶ مورد از تخلفات کنترل شده طی این مدت تخلفات حادثه ساز بوده است.
جعفرنیا ۶۰ درصد عامل اصلی تصادفات را موتور سیکلت سواران و عابران پیاده برشمرد و بیان داشت، از مجموع کشته شدگان ناشی از تصادفات رانندگی ۴۰ درصد موتور سوار و ۲۰ درصد عابران پیاده بوده‌اند. /ل


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.