استعفای معاون ریاست‌جمهوری مصر/آغاز تحصن یک هفته‌ای معترضان در التحریر

۰۴م آذر ،

AFP4-2.jpeg

در اعتراض به تصمیمات اخیر محمد مرسی، معاون مسیحی رئیس جمهوری مصر استعفا کرد و گفت که از این تصمیم خود منصرف نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، سمیر مرقص، معاون محمد مرسی،‌ رئیس‌جمهوری مصر اعلام کرد که نامه استعفای خود از مقامش را نوشت و آن را به دفتر ریاست جمهوری ارسال خواهد کرد.

مرقص در مصاحبه با پایگاه خبری “بوابه الاهرام” گفت:‌ تصمیم استعفای خود را به این سبب اتخاذ کردم که مرسی و مسوولان ریاست جمهوری در خصوص این تصمیمات با من مشورت نکردند و قبل از صدور آن به من در این خصوص اطلاع ندادند.

مرقص اشاره کرد که این خبر را از تلویزیون دیده و مانند هر شهروند دیگری از ملاحظه آن غافلگیر شده است.

وی در ادامه افزود که به عنوان معاون رییس‌جمهور در پرونده تحول دموکراتیک مصر دارای نقش و مشارکت در تحولات دموکراتیک در کشور است و این مساله که وی نادیده گرفته شده و با وی مشورتی صورت نگرفته است، با تمام قوانین و سنت‌ها و منطق مغایرت دارد.

سمیر مرقص خاطرنشان کرد که بعد از ارسال رسمی استعفای خود به ریاست جمهوری،‌ جزییات این مساله را در مقابل افکار عمومی مطرح خواهد کرد.

وی با تاکید بر این که تصمیم استعفای خود را به محض صدور تصمیمات مرسی اتخاذ کرده است، اعلام کرد که از این اقدام خود باز نخواهد گشت.

رئیس جمهور مصر در فرمانی تازه اعلام کرد، دستورات وی تا زمان تصویب قانون اساسی تازه در مصر لازم‌الاجرا است و قوه قضائیه نیز توان نقض آنها را ندارد.

اعتراضات به فرمان تازه مرسی شامگاه پنج‌شنبه در پی صدور این فرمان آغاز شد و روز جمعه نیز ادامه یافت. معترضان با تجمع در میدان التحریر اعلام کردند که به تحصن یک هفته‌ای خود تا زمان برآورده شدن درخواستهایشان ادامه می‌دهند.

“جریان مردمی” به ریاست حمد بن صباحی، یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری اخیر مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: تمامی جریان‌های سیاسی با آغاز تحصن یک هفته‌ای از روز جمعه موافقت کردند و هم‌اکنون ۲۶ حزب و گروه سیاسی موافقت خود را رسما اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.