برخورد با رانندگان متخلف سرویس‌های مدارس

فارس: رئیس پلیس راهنمایی رانندگی استان خراسان رضوی گفت:‌ در برخورد با رانندگان سرویس‌های مدارس متخلف بسیار جدی هستیم و در صورت تخلف شدیداً برخورد صورت می‌گیرد.

حمیدرضا جعفری ظهر امروز در نشستی مطبوعاتی که در محل دفتر رئیس پلیس راهور خراسان‌رضوی برگزار شد، با اشاره به آغاز سال تحصیلی ضمن تشریح اقدامات پلیس راهنمایی و رانندگی اظهار داشت: در راستای هماهنگی‌های بیشتر میان سازمان‌های مربوطه از ابتدای اردیبهشت ماه سال‌ جاری جلسات متعددی برگزار شده است و در همین راستا تمام سازمان‌های مربوطه و به ویژه پلیس راهور از آمادگی کامل برخوردار است.

وی ادامه داد: به مدارسی که در حاشیه جاده قرار دارند، لباس‌های گذربان داده شده تا دانش‌آموزان از این البسه نیز استفاده کنند.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه تخلفی از ناحیه رانندگان سرویس‌های مدارس پذیرفته نیست، خاطرنشان کرد: با رانندگان متخلف سرویس مدارس به صورت جدی برخورد می‌کنیم، همچنین از والدین انتظار داریم که در صورت مشاهده تخلف از سوی رانندگان سرویس‌های مدارس به ما منعکس کرده تا با راننده متخلف برخورد صورت گیرد.

وی تصریح کرد: تنها خودروهایی که دارای برچسب سرویس مدارس که از سوی تاکسیرانی به آنها ارائه شده، برای پلیس به عنوان سرویس مدارس تلقی می‌شوند و بنابراین با خودروهایی که این برچسب را نداشته و مشغول سرویس‌دهی به مدارس هستند برخورد می‌کنیم.

جعفری خطاب به مدیران مدارس اظهار کرد: از تمام مدیران مدارس استان خواستاریم تا هماهنگی‌های لازم را همواره با تاکسیرانی و آموزش و پرورش به صورت کامل داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات ترافیکی در روزهای ابتدایی سال تحصیلی گفت: همه‌ ساله همزمان با آغاز سال تحصیلی در روزهای ابتدای سال شاهدیم که سرویس‌های مدارس به دلیل اینکه هنوز مکان‌یابی نکرده و بسیاری از آدرس‌ها را به صورت دقیق نمی‌دانند، از روزهای دوم یا سوم سرویس‌دهی می کنند و بنابراین در روزهای ابتدایی والدین برای تسهیل رفت و آمد فرزندانشان از وسایل نقلیه شخصی استفاده می‌کنند.

جعفری افزود: در همین راستا از والدین خواستاریم که از توقف طولانی مدت و منجر به سد معبر مقابل مدارس به ویژه مدارسی که در حاشیه خیابان‌های اصلی قرار دارند، پرهیز کنند چراکه اعمال قانون صورت می‌گیرد؛ همچنین از والدین خواستاریم که در صورت امکان در روزهای ابتدای سال از وسایل نقلیه عمومی برای رفت و ‌آمد فرزندان استفاده کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌رضوی با تاکید بر اینکه سرویس‌های مدارس هرچه زودتر نسبت به مکان‌‌یابی اقدام کنند، یادآور شد: تمامی رانندگان سرویس‌های مدارس باید گواهینامه «ب ۲» داشته باشند؛ در همین راستا طبق هماهنگی‌ها و همکاری‌های انجام شده با تاکسیرانی مقرر گردید برخی از رانندگان که دارای گواهینامه «ب ۱» هستند را خارج از نوبت بررسی کنیم تا  مشکلی برای ارائه سرویس‌دهی مدارس نداشته باشند.

جعفری با بیان اینکه حدود ۷ هزار دستگاه خودرو سرویس دهی مدارس را انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: از شهرداران سراسر استان خواستاریم که بحث خط کشی مقابل مدارس را به صورت جدی انجام دهند و اگر نیاز به نصب علائم ایمنی و ترافیکی بود نیز انجام دهند؛ همچنین در مقابل مدارسی که در گذشته تصادف مقابل آن‌ها رخ داده نیز نسبت به ایجاد سرعت‌گاه اقدام کنند.

وی در ادامه در ارتباط با رانندگان سرویس مدارس دخترانه اظهارداشت: در این راستا نیز ۲ هزار نفر از رانندگان بانوان هستند که سرویس‌دهی مدارس دخترانه را انجام می‌دهند که البته از این اقدام تاکنون از سوی آموزش و پرورش و همچنین والدین دانش‌آموزان استقبال خوبی صورت گرفته است.

رئیس پلیس راهور خراسان‌رضوی با تاکید بر اینکه تمام توان عملیاتی پلیس راهنمایی و رانندگی برای ایجاد نظم ترافیکی همزمان با سال تحصیلی جدید به کارگرفته می‌شود، اظهار کرد: از توان ۱۰۰ درصدی پلیس راهور در روزهای ابتدایی سال به ویژه برای روزهای اول و دوم استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: در صورت مشاهده استعمال دخانیات توسط رانندگان سرویس‌های مدارس به طور جدی برخورد شده و اعمال قانون می‌شود و همچنین به تاکسیرانی نیز برای ابطال مجوز، راننده متخلف را معرفی می‌کنیم.

جعفری یادآور شد: حداکثر ظرفیت سرنشین برای خودروهای سرویس مدارس پنج نفر است؛ البته با توجه به جثه کوچک‌تر دانش‌آموزان مقطع اول و دوم ابتدایی، ظرفیت سرنشین برای سرویس‌های ویژه این مقاطع شش نفر در نظر گرفته شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌رضوی در خاتمه با اشاره به نقش رسانه‌ها در آموزش قوانین به دانش‌آموزان گفت: از رسانه‌ها تقاضا می‌کنیم که به مقوله آموزش قوانین و نکات ایمنی به دانش‌آموزان و کودکان و نوجوانان بپردازند چرا که نقش مطبوعات و خبرگزاری‌ها در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.