تاخیر در واگذاری سهام عدالت کارگران/ درخواست ایجاد اولویت جدید برای کارگران

اولیاء علی بیگی در گفتگو با مهر در ارتباط با جدیدترین تصمیمات اتخاذ شده در زمینه واگذاری سهام عدالت کارگران و اینکه فراهم شدن زمینه واگذاری به کارگران نیازمند برخی تغییرات در برنامه ریزی اولیه است، گفت: طبق چیزی که از ابتدا در زمینه واگذاری سهام عدالت اعلام شده بود، باید جامعه کارگری در اولویت های اول دریافت قرار می گرفت.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، اظهار داشت: در ابتدا باید کارها به نحوی پیش می رفت که کارگران به عنوان گروه های اصلی و اولیه سهام عدالت خود را دریافت می کردند.

علی بیگی ادامه داد: به دلیل اینکه جامعه کارگری به لحاظ معیشتی و درآمدی در رده های پایین تری نسبت به بسیاری گروه های دیگر قرار دارد، واگذاری سهام عدالت به این گروه از اولویت ها بوده است.

این مقام مسئول کارگری با انتقاد از عملکرد نامناسب دولت در واگذاری سهام عدالت به کارگران و اینکه در اولویت های مختلف و دهک های پیش بینی شده کارگران امکان دریافت سهام عدالت را پیدا نکردند، افزود: موضوع واگذاری سهام عدالت کارگران در دیدارهای مختلف جامعه کارگری با رئیس جمهور مورد تاکید وی قرار گرفته است.

وی بیان داشت: در هر صورت تاکنون امکان دریافت سهام عدالت کارگران فراهم نشده و این اتفاق برای جامعه کارگری کشور نیفتاده است.

به گفته علی بیگی، نگاه واقع بینانه به هدف واگذاری سهام عدالت کارگران نشان می دهد که کارگران از مشمولان اصلی این طرح بوده اند اما تا به امروز نتوانستند سهام عدالت خود را دریافت کنند.

به گزارش مهر، به تازگی یکی از مقامات سازمان خصوصی سازی در زمینه واگذاری سهام عدالت کارگران اعلام کرد برای تحقق این موضوع نیازمند برنامه ریزی های جدید و تصمیماتی است که درخواست آن برای رئیس جمهور ارسال شده است.

همچنین عنوان شد که برای پوشش دادن جامعه بزرگ کارگری نیازمند افزایش تعداد دهک های مشمول هستیم که این موضوع حتی نیازمند طرح در مجلس و طی مراحل قانونی است.

پیش تر در سال گذشته طی یک مرحله از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر کارگر متقاضی دریافت سهام عدالت ثبت نام شد و در نهایت پس از چندماه اعلام شد که ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از تقاضاها پذیرفته شده است و بزودی مراحل واگذاری سهام عدالت آنها طی خواهد شد.

با این حال با توقف ثبت نام ها از سال گذشته تاکنون سایر متقاضیان امکان ثبت نام در سایت پیش بینی شده را به دست نیاورده اند و افراد ثبت نام شده نیز تا به امروز سهام عدالت خود را نگرفتند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.