تثبیت رشد تقاضای نفت چین در سال آینده

خبرگزاری پانا : پیش بینی می شود رشد تقاضای نفت چین در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۲۴ ثابت باقی بماند.

به  گزارش خبرگزاری پانا به نقل از نشریه پلاتس از سنگاپور، براساس یک تحقیق کمیته توسعه و اصلاحات ملی چین (ان دی آر سی) با وجود چشم اندازهای ضعیف درباره اقتصاد چین، رشد تقاضای نفت این کشور احتمال دارد در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۲۴۴ ثابت باقی بماند.

این کمیته احتمال می دهد که تقاضای نفت چین در سال جاری میلادی کاهش نیابد.

ژو فنگکی، مشاور ارشد در موسسه تحقیقات انرژی ان دی آر سی پیش بینی کرد: تقاضای نفت خام چین امسال کاهش نمی یابد و با تقاضای نفت در سال آینده نیز برابر خواهد بود.

وی افزود: به طور کلی تقاضای نفت در چین به دلیل رشد تقاضای بخش ترانزیت این کشور هنوز در حال افزایش است و نشانه ای از افت این رشد دیده نمی شود.

این مقام ارشد به نقل از آمار جامعه تحقیقات انرژی چین (the China Energy Research Society) اظهار کرد: به عنوان دوزادهمین برنامه اقتصاد پنج ساله چین، مصرف اولیه انرژی این کشور احتمال دارد از هم اکنون تا سال ۲۰۲۴ میلادی ۴٫۸ تا ۵٫۵ درصد رشد داشته باشد.

به گفته وی، مصرف نفت چین به تنهایی احتمال دارد سالانه ۳٫۲ درصد تا ۴٫۴ درصد رشد داشته باشد و تا سال ۲۰۲۴ به ۵۲۰ میلیون تن (۱۰٫۴ میلیون بشکه در روز) برسد.

تولید بنزین پالایشگاه های چین نیز شاید تا سال ۲۰۲۴ با رشد ۵٫۴ درصدی به ۱۰۰ میلیون تن (میانگین ۲٫۳ میلیون بشکه در روز) برسد.

فنگکی یادآور شد: مصرف نفت گاز چین نیز در دوره مورد بررسی سالانه ۳٫۶ درصد خواهد داشت و به ۱۹۰ میلیون تن (۳٫۹ میلیون بشکه در روز) می رسد.

دولت چین هیچ گونه هدف رسمی برای کل مصرف نفت و گاز یا مقدار رشد این مواد برای دوازدهمین برنامه پنج ساله این کشور منتشر نکرده است.

بر اساس بررسی های پلاتس، تقاضای ظاهری نفت چین در سال ۲۰۱۱ در قیاس با سال پیش از آن (۲۰۱۰) با ۵٫۳ درصد افزایش به ۹٫۳ میلیون بشکه در روز رسیده بود.

کل تقاضای ظاهری نفت چین در ماه اوت امسال در قیاس با مدت مشابه سال گذشته با ۱٫۵ درصد کاهش به ۸٫۹۵ میلیون بشکه در روز رسیده است، در حالی که تقاضا برای این ماده در ماه های ژانویه تا اوت ۲۰۱۲ در قیاس با مدت مشابه سال گذشته تنها با ۰٫۹ درصد افزایش به ۹٫۳۵ میلیون بشکه در روز رسیده بود.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.