“جمهوری آفریقای مرکزی و شورشیان به زودی مذاکره می‌کنند”

۹ م دیماه ،

دولت آفریقای مرکزی و شورشیان، در بحبوحه درگیری‌های مداوم تصمیم به برگزاری مذاکرات “طی چند روز آینده” گرفته‌اند. هیچ پیش شرطی قبل از این مذاکرات تعیین نشده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسیا، تصمیم برای برگزاری مذاکرات بعد از واقع شدن درگیری‌های اخیر بین دولت آفریقای مرکزی و شورشیان در “بامباری” گرفته شده است؛ “بامباری” ۵ روز پیش به تصرف شورشیان درآمد.

آمریکا به سبب وخامت اوضاع امنیتی سفارت خود در “بانگی” را تعطیل کرد و سازمان ملل هم نیروی غیر ضروری خود را از آفریقای مرکزی فرا خواند.

بعد از درخواست “فرانسوا بوزیزه”، رئیس جمهوری آفریقای مرکزی، همسایگان این کشور تصمیم گرفتند برای کمک به این کشور آفریقایی به آن نیرو بفرستند. این در حالی است که نمایندگان ۱۰ کشور جامعه اقتصادی کشورهای مرکز آفریقا که در گابن با هم دیدار کردند، مشخص نکردند که چه تعداد نیرو برای مساعدت گسیل خواهند داشت و زمان آن را نیز مشخص نکردند.

بوزیزه که در مقابل جمعی در بانگی سخن می‌گفت از قدرت‌های خارجی درخواست کرد تا آنچه را که می‌توانند انجام دهند. او به طور خاص به فرانسه اشاره کرد. برطبق اعلام وزارت دفاع فرانسه حدود ۲۰۰ سرباز فرانسوی هم اکنون در آفریقای مرکزی می باشند که به تامین پشتیبانی فنی و آموزشی ارتش محلی می‌پردازند.

بوزیزه گفت: فرانسه توانایی متوقف کردن شورشیان را دارد، اما متاسفانه آنها تا به الان هیچ کاری برای ما انجام نداده‌اند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.