رشد ۱۲۱ درصدی اختلالات در شبکه‌های مخابراتی جهان

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

نتایج حاصل از مطالعه تازهی مرکز Actix نشان داد که افزایش درخواست بازار جهانی برای در اختیار گرفتن سرویس‌های اطلاعاتی موبایلی سبب شده است تا شبکه‌های ارتباطی بیش از قبل با اختلال مواجه شوند.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و  ارتباطات (ایستنا)، گفته می‌شود که طی یک سال قبل میزان قطعی سرویس‌های اطلاعاتی و اختلال در تماس‌های صوتی ۱۲۱ درصد بیشتر شده است که مهم‌ترین سبب این اتفاق را می‌توان افزایش درخواست مشترکان تلفن همراه برای استفاده از خدمات اطلاعاتی دانست.
 
به طور میانگین یک درصد تماس‌های صوتی و اطلاعاتی روی شبکه‌های موبایلی مختل می‌شود و این در حالی است که در ساعت‌های شلوغی شبکه در بعضی مناطق جغرافیایی اختلالات ارتباطی از ۱۷ درصد هم بیشتر شده است.
 
شبکه‌های موبایلی که فشار بسیاری روی آن‌ها وجود دارد، بسته به گوشی‌های موجود در دستان کاربران ارتباط‌های موبایلی را با کیفیت‌های مختلف برقرار می‌سازند و بر این اساس، گوشی‌هایی که کیفیت پایین‌تری دارند در ۲٫۵ درصد از تمام تماس‌های برقرار شده و سرویس‌های اطلاعاتی دریافت شده از دسترس خارج می‌شوند.
 
این طور که گفته می‌شود در زمینه دریافت سرویس‌های اطلاعاتی آیفون بهترین کیفیت را دارد و سری گوشی‌های هوشمند بلک‌بری هم بالاترین سطح کیفیت برای دریافت تماس‌های صوتی را برقرار می‌سازد.
 
بررسی‌ها نشان داد گوشی هوشمند آیفون ۳GS کمترین درصد اختلال برای دریافت سرویس‌های اطلاعاتی را دارا بوده است و پس از آن به‌ترتیب گوشی‌های هوشمند آیفون ۵ و ۴S قرار گرفته‌اند.
 
بهترین گوشی هوشمند برای برقراری تماس‌های صوتی هم Blackberry 9320 بوده است و سری گوشی‌های Galaxy سامسونگ شامل مدل‌های S2، S3، S3 mini و S4 بیش از رقبای خود با اختلال برای دریافت تماس مواجه شده‌اند. در بعضی موارد دیده شده است که ۲٫۵ درصد تمام تماس‌های دریافتی در این گوشی‌های کره‌ای مختل شده است.
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.