راه‌اندازی بیش از ۶۰۰ هزار ایستگاه مخابراتی LTE-A تا ۲۰۱۸

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

شرکت Yota اولین شبکه مخابراتی LTE-A را اکتبر قبل در کشور روسیه راه‌اندازی کرد و شرکت مخابراتی SK Telecom با عرضه اولین گوشی سازگار با شبکه یاد شده، سرویس‌های مربوط به آن رسما از ژوئن ۲۰۲۴ در اختیار کاربران قرار گرفت.
 
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)،  هم‌اکنون که حدود دو هفته از عرضه سرویس‌های یاد شده می‌گذرد، اوپراتور کره‌ای SK Telecom اعلام کرده است که در شبکه مخابراتی تازه خود بیش از ۱۵۰ هزار مشترک دارد که این رقم ۰٫۶ درصد تمام مشترکان آن را شامل می‌شوند.
 
گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که کشور آمریکا تا پایان سال جاری میلادی دست‌کم صاحب چهار شبکه مخابراتی LTE-A خواهد شد. رقابتی‌تر شدن این بازار به گونه‌ای است که کارشناسان می‌گویند تا سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از نیمی از مشترکان شبکه مخابراتی LTE از خدمات LTE-A بهره‌مند خواهند شد.
 
سرعت بالای سازگاری با این شبکه مخابراتی تازه به دنبال آغاز فعالیت‌های گسترده ایستگاه‌های مخابراتی سراسر دنیا برای پشتیبانی هرچه بیشتر از LTE-A صورت گرفته است که پیش‌بینی می‌شود میزان رشد آن بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ میلادی به طور میانگین سالانه حدود ۲۰۰ درصد باشد تا در پایان سال ۲۰۱۸ میلادی بیش از نیم میلیون شبکه مخابراتی LTE-A در سراسر جهان راه‌اندازی شود.
 
این طور که کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند، در سال ۲۰۱۸ میلادی شاهد خواهیم بود که مجموع ایستگاه‌های مخابراتی مبتنی بر فناوری LTE-A در سراسر جهان به بیش از ۶۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.