سنایی: بدون حضور هاشمی وخاتمی اصلاح​طلبان به انسجام نمی‌رسند/ بعید است اصولگرایان به نامزد واحد برسند

۰۵اردیبهشت،

مهدی سنایی در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین با بیان این که هم اکنون شاهد موج افزایش نامزدها هستیم گفت: از اردیبهشت ماه موج ریزش نامزدها را شاهد خواهیم بود.
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در کشور احزاب قوی نداریم و به این سبب یک نهضت کاندیداتوری و حضور نامزدهای فراوانی در عرصه انتخابات را شاهد بودیم. اما ائتلاف کردن و توافق کردن میان نامزدهای یک گروه مرسوم است و این موضوع سبب کاهش تعداد نامزدهای نهایی خواهد شد.
وی ادامه داد: طبیعتا بسیاری از نامزدها با این احتمال که به عنوان نامزد اصلی برای یک گروه یا حزب تبدیل شوند وارد عرصه می شوند اما در نهایت بر سر یک نامزد نهایی توافق می کنند و شاهد ریزش نامزدها خواهیم بود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که ۳ طیف نامزد در انتخابات ریاست جمهوری حضور دارند، تصریح کرد: یک گروه نامزدهای اصلی می باشند تا این انتخابات در عرصه باقی خواهند ماند، یک گروه نامزدهای فرعی می باشند که نهایتا کنار می کشند و یک سری نامزد هم داریم که صرفا زمان ثبت نام می آیند و از قبل هم روشن است که رجل سیاسی نیستند.
سنایی با بیان این که در مورد اصل انتخابات هم به نظرم با یک انتخابات ۵ ضلعی در نهایت روبه رو باشیم، تاکید کرد: طیف های راست سنتی، دولت، اصولگرایی، ائتلاف ۲+۱ و نامزد میانه ای مانند دکتر روحانی ۵ ضلع انتخابات ریا تشکیل می دهند.
وی تصریح کرد: البته اگر اصلاح طلبان نامزد اصلی خود را معرفی کنند این ساختار تغییر می کند و شاهد صفحه ای دیگر از صحنه انتخابات خواهیم بود.
نماینده مردم نهاوند در مجلس با بیان این که اصلاح طلبان به نظر می رسد که تمایل اصلی شان برای حضور با شخص آقای خاتمی است، گفت: ظاهرا خود ایشان و جمع بسیاری از اصلاح طلبان گمان می کنند شرایط برای ورود ایشان فراهم نیست.
سنایی ادامه داد: البته بعضی از اصلاح طلبان هم می گویند تکرار نامزدی یک شخص بیش از دو دوره مناسب نیستند و در عین حال بعضی هم با توجه به سبد آرایی که خاتمی دارد تاکید دارند ایشان حضور پیدا کنند.
وی با تاکید بر این که اصلاح طلبان هنوز شرایط مشخصی برای حضور در انتخابات را ندارند، گفت: در نبود نامزد اصلی باز هم اصلاح طلبان وحدت نظر ندارند. بعضی معتقدند بدون نامزد شرکت کنیم و بعضی معتقدند حداکثر از دکتر روحانی باید حمایت کرد و بعضی هم معتقد می باشند که باید اصلاح طلبان نامزد خاص خودشان را معرفی کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: فکر می کنم اگر هاشمی یا خاتمی در انتخابات حضور پیدا کنند اصلاح طلبان به یک انسجامی خواهند رسید و در غیر این صورت با شرایطی که وجود دارد انسجامی ایجاد نمی شود.
سنایی با بیان این که البته بعید می دانم خاتمی و هاشمی حضور پیدا کنند، گفت: در بخش اصولگرایان هم تصور این که نامزد واحدی شکل بگیرد دشوار است.
/۲۷۲۹۵

 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.