شایسته: درآمد فیلمنامه نویسان بد نیست

هزینه فیلمنامه در سینمای ایران ۶ /

سینماپرس- گروه سینما/ مرتضی شایسته تهیه کننده سینما عنوان می کند فیلمنامه نویسان در حال حاضر، چندین فیلمنامه را با هم می نویسند و از هر کدام دستمزدهای خوبی می گیرند.

مرتضی شایسته تهیه کننده سینما در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس با بیان این مطلب اظهار داشت: درحال حاضر دستمزد مناسبی برای فیلمنامه نویسان در نظر گرفته شده است. اما متاسفانه لطف فیلمنامه نویسان به سینما کم شده و به دلیل دستمزدهای بسیار بالایی که برای سریال ها، فیلم های ویدیویی و تله فیلم ها دریافت می کنند، ترجیح می دهند وقت خود را صرف این بخش کنند.

وی تصریح کرد: بسیاری از فیلمنامه نویسان در آن واحد چند فیلمنامه را با هم می نویسند و همین مسئله سبب می شود تا کیفیت متن پایین آید، به عنوان مثال به تازگی با یکی از فیلمنامه نویسان مطرح کشور برای فیلمی قرارداد بسته ام، اما متوجه شدم که در آن واحد ۱۳ تا قرارداد فیلمنامه دارد که همگی رقم های بسیار بالایی هستند، به همین دلیل نمی توان گفت که درآمد فیلمنامه نویسان بد است.

وی ابراز داشت: البته برخی از فیلمنامه نویسان متعهد نیز وجود دارند که زمان خود را صرف نگارش یک فیلمنامه می کنند، اما بسیاری از فیلمنامه نویسان سرشناس چندین کار را همزمان انجام می دهند، این درحالی است که تنها فیلم سینمایی می سوزد، چرا که  اداره نظارت و ارزشیابی تنها به روی فیلمنامه دقت داشته و زمانی که بر فیلمنامه اشکالی گرفته می شود، معمولا فیلمنامه نویس مشغول پروژه های دیگر است و حضور ندارد تا مشکلات متن را برطرف کند.

شایسته افزود: همیشه تلاش می کنم تا دستمزد خوبی را برای فیلمنامه نویسانی که با آن ها قرار داد می بندم، تامین کنم و معمولا قراردادهایی که با آنها می بندم بین ۸ تا ۱۸ میلیون تومان است. البته فیلمنامه نویسانی مطرحی هم هستند که دستمزد بالا می خواهند، اما فیلمنامه ای که ارائه می دهند بسیار ضعیف است.

انتهای پیام/ر

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۵۶۲۵


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.