باید سینمای دفاع مقدس تقویت شود

به گزارش «نسیم»، بازیگر فیلم‌های سینمایی”گیرنده”، ” گلوگاه شیطان” و “ملک سلیمان” در خصوص دوازدهمین جشنواره فیلم مقاومت(انقلاب و دفاع مقدس) به ستاد خبری این جشنواره گفت:

– سینمای دفاع مقدس تاکنون تلاش زیادی کرده تا رسالت خودش را انجام دهد و به خصوص در این دوره آخر که فیلم ها و فیلمنامه نویسان به گردآوری خاطره ها و درکل به اقتباس روی آوردند وضعیت این سینما رو به بهبود است.

– اگر در گذشته فقط فیلم های سینمایی خوب داشتیم اکنون این موضوع به تله فیلم ها و فیلم های ویدئویی، کوتاه و مستند رسیده و در این زمینه ها هم گسترش خوبی داشته است.

– فیلمنامه بخش حیاتی و مهمی از این سینماست و فیلمنامه نویسان باید بیشتر از هر چیز به خاطرات کتبی و شفاهی کسانی که در جنگ حضور داشته اند مراجعه کنند و ذهن شان را با واقعیات آن ها پیش ببرند. هنرمندان باید به گونه ای این ها را تبدیل به فیلم کنندکه برای نسل های بعد به یادگار بماند و حقیقت تحریف نشود.

– الان خیلی به کسانی که در سینمای دفاع مقدس تلاش می کنند ایمان دارم اما این سینما باید روز به روز و لحظه به لحظه بیشتر پیش برود و اصلا وقفه ای در آن نیفتد و همیشه تشویق شوند که بیشتر حرف هایشان را بزنند. جوان هایی که نبودند و ندیدند حق دارند که این حال و هوا را درک نکنند و اگر هنر فاخر سینما نباشد چگونه می توان حقایق را به آنها یادآوری کرد و نشان شان داد .


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.